Sikeres évet zártak 2022-ben a munkaerő-közvetítők


Sikeres évet zártak 2022-ben a munkaerő-közvetítők: a megvizsgált 60 cég csaknem 80 százalékának nőtt és mindössze öt társaságnak csökkent az árbevétele – írta a HR Portál hétfőn megjelent elemzésében az Opten céginformációs adatbázis alapján.

Közölték, a munkaerő-kölcsönzők piacát évek óta a Prohuman 2004 vezeti, amely tavaly 12 százalékkal 42,8 milliárd forintra növelte forgalmát, és 1,6 milliárd forint adózott nyereséget ért el. A WHC tavaly 45 százalékkal bővült, 33 milliárd forint árbevétel mellett az adózott eredménye 1,7 milliárd forintot tett ki.

Az internetes portál szerint a többi versenytárs sem panaszkodhatott, mert nagy a magyar gazdaság kékgalléros munkaerő-éhsége. Tavaly 2021-hez képest a Work Force árbevétele 62 százalékkal 16,6 milliárd forintra nőtt, az EU-Jobs 73 százalékkal 7,05 milliárd forintra, a Man at Work pedig 65 százalékkal 15 milliárd forintra növelte árbevételét.

Hozzátették, hogy a szolgáltatók toborzási kapacitásai kiépültek Ázsiában, egyre több vendégmunkást hoznak be az országba. A kifejezetten a munkaerő-közvetítő cégek piacáról nem könnyű a céginformációs rendszerekből tájékozódni, ugyanis a cégek egyre nagyobb része kölcsönzést is végez. Ott pedig a bejelentett kölcsönzöttek bér és járulékainak „átfolyása” miatt jóval nagyobb pénzösszegek mozognak.

A piac élén álló Randstad 8 százalékkal növelte a forgalmát és átlépte a 8 milliárd forintot 664 millió forintos adózott eredménnyel. A versenytárs Hays Hungary-ról nincs adat, a brit hátterű cég pénzügyi éve ugyanis június 30-án zárul. A Grafton Recruitment megduplázta a forgalmát (438 millióról 886 millió forintra). Erős évet zárt két magyar tulajdonú közvetítő is: a Karrier Hungária 66, a Jobsgarden 34 százalékkal növelte árbevételét, ami így az előbbinél 597 millió forint lett, utóbbinál pedig meghaladta az 1 milliárd forintot.

A fejvadász cégekről megjegyezték, hogy az executive search piac vezetője a Humanfield, amely 65 százalékos növekedéssel 1,2 milliárd forintos árbevételt ért el, adózott eredménye 831 millió forint lett. A Friisberg and Partners árbevétele 48 százalékot bővült 812 millió forintra, míg az Arthur Hunt 10 százalékos emelkedéssel 597 millió forintos árbevétellel zárta a tavalyi évet. A szintén a top 10-ben található ISG International bevétele 385 millió forint volt, ez éves szinten 25 százalékos emelkedés.

Az állásportálok piacán továbbra is piacvezető a Profession: 14,9 milliárd forint árbevétel mellett, ami 31 százalékos növekedés, 7,3 milliárd forint adózott nyereséget könyvelt el. A második helyen a CV Online (Russmedia Digital) áll 378 millió forintos árbevétellel és 22 millió forintos nyereséggel. A tematikus portálok közül a Dreamjobs árbevétele 48 százalékkal, 179 millió forintra, a Zynterné pedig 217 százalékkal 130 millió forintra nőtt.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. június 14.

Még mindig sokan mondanak le a nyaralásról

Nagyon vegyes a kép az utazási tervek terén. Összességében javult a középkorúak utazási helyzete, és akik terveznek nyaralást, azok többet szánnak erre a K&H biztos jövő index szerint, de a koronavírus járvány utáni időszakhoz képest még mindig visszafogottnak mondható az utazási kedv. Ráadásul még mindig sokan vannak, akik a pénzhiány miatt nem tudnak hosszabb vakációt beiktatni: a válaszadók 71 százalékánál ez az indok. Ez az arány nem sokkal alacsonyabb a tavalyi 77 százaléknál, viszont még mindig jóval meghaladja a tavalyelőtti 58 százalékos arányt.

2024. június 14.

Májusban minden termékcsoportban nőtt az építőanyag-értékesítés volumene

Az építőanyag-piacon minden termékcsoportban nőtt az értékesítés volumene májusban, az árak azonban csökkentek, ami kedvező jel az otthonfelújítási program júniusi indulása előtt és a lakásépítési szegmens lassú, de biztos felpörgésére utal – erről Juhász Attila, az Újház Zrt. és az ÉVOSZ Építőanyag-kereskedelmi elnöke tájékoztatott pénteken.