Utasellátó-sztrájk: visszatérítik a pénzt


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Augusztus 29-én 8 órától 23 óráig sztrájkot hirdetett a VDSzSz Szolidaritás vasutas szakszervezet a MÁV-Start Utasellátó Központjánál, ezért a vasúttársaság nem biztos, hogy el tudja indítani az összes étkező, háló vagy fekvőhelyes kocsit – közölte a MÁV Magyar Államvasutak Zrt.


A nemzetközi vonatok közlekednek, de ha az adott járat utasellátós személyzete sztrájkol, a vasúttársaság az étkező, háló vagy fekvőkocsiban nem tudja biztosítani az étkezési lehetőséget és az éjszakai szolgáltatást, ezért ezeket a kocsikat nem indítja el. 

A fekvőhelyes és hálókocsiba helybiztosítással rendelkező utasokat ülőhelyes kocsival juttatja el a MÁV-Start a célállomásra. A korábban megváltott nemzetközi menetjegyek érvényesek. 

A sztrájk miatt közlekedni nem tudó háló- és fekvőhelyes kocsikba szóló helybiztosítások árát a MÁV-Start visszatéríti. Amennyiben az utas úgy dönt, hogy az éjszakai vonat ülőkocsijában nem vállalja az utazást, az érvényes nemzetközi menetjegyét és helyjegyét kezelési költség levonása nélkül visszatéríti a MÁV. 

 

A megváltozott körülményekről a MÁV-csoport honlapján tájékoztat, illetve a Mávdirekt telefonos ügyfélszolgálatánál, továbbá kérik az utasokat, hogy figyeljék az állomásokon a hangos utastájékoztatást.

A vasúttársaság hétfőn arról tájékoztatta az MTI-t, hogy a MÁV-Start naponta 2950-3000 vonatot közlekedtet, ebből az utasellátó esetleges sztrájkja 18-20 nemzetközi vonatot érinthet.

Korábbi döntésük szerint az utasellátó gazdaságos működtetése érdekében több nemzetközi vonaton csökkentik, illetve megszüntetik az étkező- és hálókocsi-szolgáltatást a 2017/2018-as menetrend december 10-i életbelépésétől.

Bárány Balázs, a VDSzSz Szolidaritás alelnöke hétfőn az MTI-nek elmondta, ha a MÁV-Start kiveszi a járatokból az étkező- és hálókocsikat, akkor az utasellátó központban mindössze 40 utazói létszám maradna a 117-ből, és ez érintené a földi kiszolgálók munkáját is. Követelik, hogy a munkáltató álljon el létszámcsökkentési elképzeléseitől a MÁV-Start Utasellátó Központnál, és adjon magyarázatot arra, hogyan lett a korábban nyereséges vállalkozásból veszteséget termelő egység.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. június 26.

A munkahelyi bizonytalanság tanulásra ösztönöz

Globálisan a munkavállalók csaknem fele (45 százalék) úgy érzi, hogy az elmúlt évben jelentősen megnőtt a munkaterhelése, kétharmaduk pedig bizonytalannak érzi helyzetét a munkahelyi változások felgyorsulása miatt; mindez a készségeik hosszú távú fejlesztésére ösztönzi a dolgozókat – derült ki a PwC Global Workforce Hopes & Fears felméréséből.

2024. június 20.

Megváltozott munkaképességűek foglalkoztatása: értéket teremt

Évente közel 200 milliárd forintot fizetnek be a hazai vállalkozások rehabilitációs hozzájárulásként az államkasszába, mivel a foglalkoztatottak között a megváltozott munkaképességű alkalmazottak aránya nem éri el az öt százalékot. Becslések szerint ez a csoport akár 100 ezres tartalékot is jelenthet a magyar munkaerőpiacnak. Az ezen munkavállalók munkába állításához szükséges jól átgondolt stratégia kidolgozásához és megvalósításához a legtöbb vállalat jelenleg nem tud megfelelő szakembert allokálni, ezért érdemes külsős szakértő vagy HR szolgáltató támogatását bevonni.