A magyarok negyede vásárol a neten
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Magyarországon kevésbé elterjedt az internetes vásárlás mint Nyugat-Európa több országában: a magyar internetezők 26 százaléka vásárol online, munkát ugyanakkor a netezők többsége a világhálón keres.
Az Ipsos 24 országra kiterjedő, az internetezőkre reprezentatív felmérésének adatai szerint a világ internetezőinek hattizede a világhálón gyűjti össze az információkat a vásárolni kívánt termékekről, csaknem fele meg is veszi azokat a weben.
A világháló használóinak 40 százaléka munkát is online módon keres. A magyar internetezők ugyanakkor leginkább álláskeresésre használják a webet (58 százalékuk), e tekintetben csak Lengyelország előz meg minket (61 százalékkal).
A magyar internetező ugyanakkor az átlagosnál kevésbé intézi banki ügyeit a világhálón: 51 százalékkal a középmezőny végén van Magyarország, és a magyarok ritkábban tájékozódnak a kiszemelt termékekről az interneten (44 százalékkal a lista végén állnak) – derül ki az Ipsos adataiból.
A világ internetezőinek 48 százaléka volt világhálón keresztüli vevője valamely terméknek vagy szolgáltatásnak. A legfejlettebb országok jellemzője az online kereskedelem: Németország és Nagy-Britannia (74 százalék), Svédország (68 százalék), Egyesült Államok (65 százalék) és Dél-Korea (62 százalék). A másik „végletet” képviseli többek között Szaúd-Arábia (21 százalék), Mexikó (23 százalék), és Magyarország (26 százalék) Az Ipsos felmérése szerint sokan, 61 százaléknyian kutakodnak a weben azért, hogy megfelelő információkhoz jussanak arról, aminek fontolgatják a megvételét, míg a magyar internetezőknek csak 44 százaléka tesz ugyanígy.