Nagyon bejött a webes kényszervállalkozás
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Ross Harper és Ed Moyse, két angol diák tavaly Buy My Face elnevezéssel hirdetési ügynökséget alapított; saját arcukat „árulták”.
A két 22 éves fiatalember a vevő kérésének megfelelő színre festi az arcát. A találékonyságra a kényszer vitte őket, ugyanis mindketten 25 ezer fontos hitelt vettek fel tanulmányaik finanszírozására. Amióta létrehozták a céget, már több mint 30 ezer fontot kerestek arcuk bérbeadásából. A két barát májusban nemzetközi szinten is kamatoztatni kezdi kezdeményezését: „Érdeklődést tapasztaltunk Hongkongban, az Egyesült Államokban és egész Európában” – közölte Harper.
„Voltak terveink saját szakmánkban, de azt mondtuk: a munkaerőpiac pillanatnyilag olyan rossz helyzetben van, hogy legalább egy évre megpróbálkozhatnánk valamilyen kreatív kezdeményezéssel – elevenítette fel a közgazdász képzettségű Moyse.
Október 1-je óta minden nap sikerült „eladniuk hirdetési felületüket”, a vevők között egyaránt voltak kis és nagy vállalatok. Az utóbbiak között szerepelt az Ernst and Young tanácsadó cég is. „A legelső napon 1 fontért adtuk az arcunkat, ami nem valami sok diplomások számára” – emlékezett vissza Moyse.
Ötletüknek azonban hamar híre ment, webhelyükre ma már naponta már mintegy hétezren kattantanak rá, így növelhették a díjszabást. A két barát ma már akár 400 fontot is elkér bizonyos hirdetőktől, akik számára olyan mutatványokat is végeznek, amelyek révén belekerülnek a hírekbe: ugrottak már ejtőernyővel, máskor jeges folyókban úsztak kipingált arccal. „Az a célunk, hogy olyan jó fotókat és szórakoztató videókat tegyünk fel a portálunkra, amelyekre naponta több ezren kíváncsiak” – mondta Moyse.
(Forrás: MTI)