Nem halott a PC

Szerző: Ado Online
Dátum: 2013. április 22.
Rovat:

Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Minden ellenkező híreszteléssel szemben a személyi számítógép (PC) nem halott, a számítástechnikai eszközhasználat és az internetelérés túlnyomó része továbbra is ezeken az eszközökön történik – írta a TechCrunch számítástechnikai hírportál.


A számítástechnikai piackutató vállalatok, például a Gartner és az IDC által közzétett, a PC-eladások csökkenését mutató adatokból levont elemzői következtetések általában túlzóak és tévesek, mivel figyelmen kívül hagynak egy lényeges szempontot: a gépek élettartamának növekedését – olvasható az oldalon.

A személyi számítógép technológiája mostanra mind formavilágában, mind műszaki paramétereiben kiforrottá vált. Egy 4-6 évvel ezelőtt gyártott PC jelenleg is tökéletesen megfelel az átlagos felhasználói igényeknek mind a kapacitás, mind a sebesség tekintetében – vélekedik a TechCrunch.

A felhasználók túlnyomó többségének a személyi számítógép az elsőszámú és legfontosabb számítástechnikai eszköze. Ma 1,5-1,7 milliárd ilyen eszközt használnak, 92 százalékuk Windows operációs rendszert futtat. Az összes létező számítástechnikai eszközön – beleértve az okostelefonokat és táblagépeket is – töltött idő több mint 70 százaléka a PC-kre esik. Az internetes forgalom 80 százalékát is ilyen számítógépek generálják. A felhasználóknak 74 százaléka a személyi számítógépet veszi igénybe leggyakrabban az internet elérésére – olvasható a honlapon.

(Forrás: MTI)


Kapcsolódó cikkek:


Miért vall kudarcot a digitalizáció sok cégnél?
2021. január 18.

A digitális technológiákra való átállást gátolja, hogy az eddigi fejlesztéseik nem eredményeztek kézzelfogható üzleti hasznot, viszont a digitalizációra nem, mint a növekedés eszközére érdemes tekinteni, hanem, mint a túlélés feltételére – derül ki a EY közleményéből.

KPMG: a koronavírus felpörgette a digitalizációs forradalmat
2020. december 15.

Az informatikai vezetők nagyobb büdzsével gazdálkodhattak, de több is volt a kockázat, amit kezelniük kellett, így az adatbiztonsági beruházások kerültek az élre, megelőzve az ügyfélélmény növelését, illetve az infrastruktúra fejlesztését.