Rohamosan terjed a digitális tévézés
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Az idén márciusban a legnagyobb magyarországi műsorterjesztők hálózatában 1,707 millióra nőtt a digitális televíziózásra előfizetők száma – közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH).
Februárban 1,688 millió volt a digitális televíziózásra előfizetők száma. A gyorsjelentés tizenkét magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásán alapul és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 88 százalékát fedi le.
A mintegy 4 millió magyarországi háztartásban több mint 3,2 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe. A fennmaradó közel 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók – Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., DIGI Kft., PR-TELEKOM Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., RubiCom Zrt., Hello HD Kft.; UPC DTH S.ŕ.r.l., Antenna Hungária Zrt. – március végén 2,845 millió előfizetést tartottak nyilván. Márciusban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 60 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat az egy hónappal korábbi 59,5 százalékhoz képest.
A teljes becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető, részesedése 25,8 százalék, a második a DIGI 23 százalékkal, a harmadik pedig a Magyar Telekom 22,7 százalékkal.
(Forrás: MTI)