Bezárná a kormány a reklámadó kiskapuit
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Egymilliárd forint felett minden reklámbevétel után fizetni kell majd, nem lehet megkerülni a közterhet. A Napi Gazdaság birtokába jutott átirat szerint a kormány ugyanis a kapcsolt médiavállalkozásokra is kiterjesztené a reklámadó-fizetési kötelezettséget.
A lap szerint a tervezet indoklásában az áll, hogy a kormány azért szigorítana, hogy az adóalanyok ne csökkenthessék a befizetendő adót a cégek szétdarabolásával. Az elképzelés szerint a társasági adóról és az osztalékadóról szóló törvény alapján számolnák ki a cégek adófizetését és az eszerint számított adóalap után kellene a reklámadó mértékét kiszámítani.
Az eddigiekhez képest újdonság, hogy a kapcsolt vállalkozási adónál az adóalanyok az adót olyan arányban viselik, „amilyen arányt a saját adóköteles nettó árbevételük az összes nettó árbevételen belül képvisel”.
RODIN adózási-számviteli szakmai rendezvények |
|
Szintén újdonság, hogy részletesen nevesítik az adó alanyát. Fizetniük kell például azoknak a médiatartalom-szolgáltatóknak is, amelyek nem számítanak Magyarországon letelepedett cégnek, de napi műsoridejüknek legalább felében magyar nyelvű tartalmat adnak és ezen szolgáltatásuk az ország felében elérhető.
Adóalanynak minősülnek a sajtótermékek kiadói, a szabadtéri reklámhordozók, sőt azok a társasházak is, amelyeken reklámokat helyeznek el. A lap információi szerint az érintettek köréről még folyik az egyeztetés.
Az adó mértéke a korábbi tervezethez képest egyébkánt nem változna, azaz egymilliárd forintig nem kellene adót fizetni, egy- és ötmilliárd forint között a reklámbevétel egy százaléka lenne az adó, öt- és tízmilliárd forint között tíz, ezen felüli reklámbevétel után pedig húsz százalékot kellene fizetni.