Eredeti recept szerint – Jeep Cherokee 2,2 MJD


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Cherokee az idén ünnepelt 75 éves Jeep márka középkategóriás szabadidőjárműve. A negyedik generációs Cherokee a legendás amerikai márka „Bárhová eljuthatsz, bármit megtehetsz” filozófiáját merőben újszerű módon értelmezi. A Jeep Cherokee-t új 2,2 literes Multijet II turbódízel motorral és kilencfokozatú automata sebességváltóval szerelt változatát próbálhattuk. 


Formaterv

Az új Jeep Cherokee, forradalmi formatervvel, profi kivitelezéssel és exkluzív technológiai tartalmakkal büszkélkedhet. A modell kecses, ám sportos vonalai átvezetik a Jeep klasszikus formavilágát a jövőbe, gazdaságosságot és áramvonalas kialakítást sugallnak, anélkül, hogy kompromisszumot kellene kötni a márka dizájnhagyományai terén. 

 

A Jeep formatervezői olyan járművet alkottak, amely úgy maradt hű a márka értékeihez, hogy közben előre mozdította azt egy következő korszakba. A karosszéria lendületes, kecses vonalai kihangsúlyozzák a Cherokee felső karosszériájának aerodinamikus, kiváló hatásfokot szavatoló kialakítását. 

 

A karosszéria alsó fele masszív, robusztus és védelmező, összhangban azokkal a legendás terepképességekkel, amelyek minden Jeep modellre jellemzőek. Az orrkialakításának meghatározó eleme a ‘vízesés’ stílusban kialakított motorházfedél, hetes osztású hűtőráccsal, amelyet határozott, vízszintes törésvonal oszt meg, számtalan klasszikus Jeep modellről ismert módon. 

 

Az orr egyedi arányait nappali világítás, valamint xenon fényszórók hangsúlyozzák ki. Az autó oldalfalán a Jeep jellegzetes, trapéz alakú kerékívei köszönnek vissza, míg a far stíluselemei a LED-es hátsó lámpatestek.

Belső tér

Belső terét nagyobb testvérétől a Grand Cherokee irányai határozák meg. Az utastere modern, elegáns a kialakítása, de  jellegzetesek Jeep formajegyek. Kiváló minőségű anyagok, nagy pontosságú megmunkálás és a részletekbe menő, gondos tervezés jellemzi. 

 

Az utastér bővelkedik a puha tapintású, kellemes megjelenésű anyagokban. Az ergonomikus kialakítású ülések minden ponton megtámasztják a testet, memóriás motoros állítással és fűtött/szellőztetett funkciókkal. A 60/40 arányban osztott, hátsó üléssor első-hátra elcsúsztatható a fokozott utaskényelem, illetve a rugalmasabb csomagszállítás érdekében. 

 

A belterét olyan funkciók teszik még értékesebbé, mint a fűthető bőrkormány vagy a vezeték nélküli töltőaljzat, de elsősorban a funkcionalitás jellemzi. Az utastér tele van ötletes tároló megoldásokkal. A középkonzol tetején elhelyezett kifinomult, fedeles felső rekeszben biztonságosan tárolhatók az apróbb tárgyak, az első utasülés vízszintesbe dönthető, a felhajtható ülőlap alatt pedig rejtett tároló rekeszt találunk. 

 

A műszerfalban található 8,4 colos, színes érintőképernyővel felszerelt, Uconnect kifinomult multimédiás megoldás, kár, hogy nincs hozzá Magyar nyelvű menü. A maximális biztonság és könnyed használhatóság érdekében az Uconnect bizonyos elemei – az audiorendszer, a klímaberendezés, az ülésfűtés-szellőzés – tetszőlegesen kezelhetők az érintőképernyőről, az az alatt, a középkonzolon elhelyezett kezelőszervekről, valamint hangvezérléssel. 

 

A tökéletesebb utazási élményt, a hiánytalan kényelmet és élvezetet szolgálja a prémium Alpine audiorendszer, 506 wattos kimenő teljesítménnyel, kilenc hangszóróval és mélynyomóval.

Hajtáslánc

Az új, kilencfokozatú automata sebességváltó kivételesen finom váltásokat kínál; a rendkívül széles áttételi tartomány optimális gyorsítóképességet, kisebb károsanyag-kibocsátást és kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást biztosít. Az új sebességváltó emellett agresszív elindulást, autópálya-sebességnél pedig finom, zökkenőmentes erőátvitelt nyújt. 

 

A teljesen elektronikus vezérlésű kilencfokozatú automata sebességváltó menet közben képes módosítani a váltási profilt, az elektronikus tartományválasztón keresztül pedig a fokozatok kézi kapcsolására is lehetőséget teremt. A új, takarékos turbódízel erőforrása a második generációs Multijet technológiát alkalmazza. A 2,2 literes turbódízel hengerenként négyszelepes, kettős felül fekvő vezérműtengellyel szerelt, szíjvezérlésű erőforrás. 

 

A turbódízel motor legnagyobb teljesítménye 200 lóerő 3500/perc percenkénti fordulatszámon; forgatónyomatéka 440 Nm.  A 2,2 literes turbódízel erőforrás Stop/Start technológiája csökkenti az üzemanyag fogyasztást, amire valóban nem lehet panaszunk. A majd kéttonnás masinával 6,5 literes átlagot mértünk 100 kilométeren. 

(Fotó: Buday Dénes) 


Kapcsolódó cikkek

2024. július 1.

Szomszédainknál erősít a piacvezető magyar HR-szolgáltató: felveszi a Prohuman nevet a szerb leánycég

Prohuman néven folytatja tevékenységét Szerbiában a CityScope HR-szolgáltató, amely tavaly került az immár 7 országban működő magyar tulajdonú cégcsoport irányítása alá. Tovább erősödik a Prohuman Szlovéniában is, ahol a két évtizedes szakmai tapasztalattal bíró Slavica Jerebet nevezték ki az ügyvezető igazgatói posztra. A 20 éves, több mint ezer ügyfelet kiszolgáló és mintegy 25 ezer embernek munkát adó Prohuman Group nem titkolt célja, hogy a hazai piacvezető és meghatározó régiós szerep után egész Kelet-Közép-Európa első számú HR-szolgáltatójává váljon.

2024. július 1.

Pénzt és energiát takarítunk meg a korszerűsítéssel – indul az Otthonfelújítási program

A hazai lakóépületek legalább 80 százaléka 1990 előtt épült, a lakásállomány nagyjából 40 százaléka pedig energetikai szempontból rossz kategóriába sorolható, így a lakóingatlanok energiahatékonyságának javítása kiemelt fontosságú – hangsúlyozták az MBH Bank szakértői az Otthonfelújítási program indulása kapcsán tartott sajtótájékoztatón.

2024. július 1.

Rekordévet zárt a Ganz 2023-ban

Több mint másfélszeresére, 71,55 millió euróra nőtt a Ganz Transzformátor- és Villamos Forgógépgyártó Kft. árbevétele 2023-ban. A 2020-ban történő reorganizációt követően a magyar nehézgépgyártó vállalat egy sor energiahatékonysági és gyártástechnológiai fejlesztést indított el, amelynek köszönhetően a társaság új fejlődési pályára állt. A vállalat nemcsak hazai terepen teljesített jól, árbevételének fele az európai piacról származott 2023-ban.