Mégsem júliusban módosul a számlázás?


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Többek közt a társasági adóról és az általános forgalmi adóról szóló törvény módosítását is tartalmazza az a javaslat, amit Manninger Jenő fideszes képviselő nyújtott be az Országgyűléshez. A módosítások közül legtöbbeket az időszakos elszámolású ügyletek utáni adófizetési kötelezettséggel kapcsolatos módosítás érinthet.


Egy tavalyi törvénymódosítás szerint az idei évben év közben fog módosulni az időszakos elszámolású ügyletek teljesítésének időpontjára vonatkozó szabály,  azaz az

Azoknál az ügyleteknél, amelyek időszakos elszámolás alá esnek, a teljesítés időpontjának főszabály szerint az elszámolási időszak utolsó napja fog minősülni 2014. július 1-től kezdődően. A most benyújtott módosító javaslat ezt a rendelkezést módosítaná.

A javaslat szövege szerint az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CCXXVII. törvény a következő 284. §-sal egészül ki: „284. § E törvénynek az egyes adótörvények és azokkal összefügg ő más törvényét, valamint a Nemzeti Adó és Vámhivatalról szóló 2010. évi CXXII. törvény módosításáról szóló 2013 . évi CC. törvénnyel megállapított 58. § (1) bekezdését az olyan 2014. december 31-ét követően kezdődő elszámolási időszak esetén kell először alkalmazni, amely tekintetében a fizetés esedékessége 2014. december 31-ét követő időpont. ”

Az indoklás szerint a hatálybalépés módosítására azért van szükség, hogy az érintett vállalkozásoknak legyen elegendő idejük a számlázási rendszerek átállítására.

A módosító javaslat érinti a társasági adóról és az osztalékadóról szóló törvényt is, a fejlesztési adókedvezményről szóló előírások módosítására a megváltozott uniós szabályok miatt van szükség. A módosító javaslat szerint kedvezőbbé válnak a legalább 500 millió forint értékű, kis-és középvállalkozás által megvalósított beruházás esetén az adókedvezmény igénybevételének feltételei.

Ilyenkor az adókedvezmény igénybevételének további feltétele, hogy az igénybevétel adóévét követő négy adóévben az adózó választása szerint – a foglalkoztatottak átlagos állományi létszámát vagy az évesített bérköltséget növelje.

A módosító javaslat részletes szövegét itt találja. A javaslatokkal később részletesen is foglalkozunk. Június 18-i szakmai konferenciánkon pedig minden részletről értesülhet.


Kapcsolódó cikkek

2024. április 19.

A vélelmezett értékesítőkre vonatkozó szabályok alkalmazása – forgatókönyvek (8. rész)

A vélelmezett értékesítők minősége szinte kimeríthetetlen tárházát jelenti a témával foglalkozó cikkeknek. A következőkben olyan konkrét forgatókönyvekkel fogunk foglalkozni, amelyek a vélelmezett értékesítőkre vonatkozó rendelkezések alkalmazására vonatkoznak. Ezek a forgatókönyvek sematikusan mutatják be, hogy a vélelmezett értékesítővé váló elektronikus felületekre az áfa, és adott esetben a vám tekintetében milyen feladatok hárulnak.

2024. április 18.

A személyi jövedelemadójuk 1+1 százalékát felajánlók milliárdokról dönthetnek

Legtöbben személyi jövedelemadójuk 1+1 százalékát gyermekek gyógyítására és állatmenhelyekre szánják, a támogatott szervezeteknek óriási segítséget jelentenek az adóforintok, a felajánlók évről évre milliárdok sorsáról dönthetnek – hívta fel a figyelmet a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) csütörtökön az közleményben.

2024. április 18.

A közhatalmi tevékenység és az áfa

Az általános forgalmi adó elveit és rendszerét vizsgálva, mindig meg kell állapítani, hogy az ügyletben résztvevő felek adóalanynak minősülnek-e, illetve tevékenységük gazdasági tevékenységnek minősül-e, ugyanis, csak ebben az esetben merülhet fel áfafizetési kötelezettség.