NAV: kockázatosak a hamis autóalkatrészek


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Évente több száz millió forintra rúg a hamisított autóipari termékek értéke, az ilyen áruk a közlekedők életét is veszélyeztethetik – mondta Teleki József ezredes, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) Repülőtéri Igazgatóságának igazgatója szerdán Budapesten, a hamisítás elleni világnap alkalmából tartott sajtótájékoztatón.


Megjegyezte, hogy a hamisítás világszerte minden termékkört érint, összesített globális értéke a több száz millió eurót is elérheti évente.

Közölte, nyáron főleg a hamisított napszemüvegek kerülnek forgalomba, illetve világszerte nagy mértékben hamisítanak például luxuscikkeket és szoftvereket.

Hozzátette, a NAV tapasztalatai szerint az exportforgalomban ritkán fordulnak elő ilyen cikkek, a behozott termékek között viszont gyakoriak: 2013-ban az Európai Unióba érkező áruk 5 százaléka volt hamis, értékük csaknem 85 millió euróra rúgott.

 

Teleki József hangsúlyozta, a hamis termékek csak látszólag olcsók, ráadásul az általuk okozott károk nem csak a gazdaságot veszélyeztetik: becslések szerint Magyarországon több mint 10 ezer munkahely szűnt meg illegálisan előállított áruk miatt. A NAV ezredese szerint az internetes kereskedelem jelentősen megkönnyíti a hamis termékek forgalmát, amely így évről-évre egyre jelentősebb és általában a szervezett bűnözői csoportokat juttatja bevételhez.

A rendezvényen Marótiné Koczur Györgyi, a Járműipari Forgalmazók Szellemi Tulajdonvédelmi Szakmai Egyesületének elnöke kiemelte, a hamis járműipari termékek súlyos biztonsági kockázatokat rejthetnek, amivel a hamisítók rendszerint nem törődnek. Hangsúlyozta, hogy szükség van a közlekedési jogszabályok módosítására, mivel az ilyen alkatrészek, szoftverek forgalmazóinak felelősségét, az általuk forgalmazott termékek szerepét nem vizsgálják a baleseteknél.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. július 17.

Szponzori támogatások a sportban – társasági adó szemmel

2024 nyarán több olyan rangos sportesemény is megrendezésre kerül, amely nemcsak a sportközvetítések nézőit hozza lázba, hanem az esetleges támogatók, szponzorok számára is érdeklődésre tarthat számot. A jelentős marketingérték, amelyet ezek a rendezvények magukban hordoznak, azzal jár, hogy a gazdasági élet szereplői előszeretettel támogatják az adott sportág keretein belül működő sportszervezeteket, illetve sportköztestületet. Mindez természetesen adóvonzattal is jár – ennek kérdéskörét járjuk körül a társasági adó tekintetében.