Rombolhatja az e-kereskedelmet a reklámadó
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Az új adó és adminisztrációs terhe költözésre késztetheti az e-kereskedelem szereplőinek egy részét – írja a Világgazdaság.
Elvándorlási hullám indulhat az e-kereskedelmi szektorban is a reklámadó miatt, a nyáron bevezetett új teherrel járó adminisztrációs feladatok ugyanis számos kis és közepes piaci szereplőt arra ösztönözhetnek, hogy külföldre tegyék át székhelyüket – nyilatkozta a Világgazdaságnak Kis Ervin Egon, a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Közhasznú Egyesület (SzEK.org) elnöke.
A legnagyobb problémát az jelenti, hogy nem egyértelmű és átlátható, hogy kinek, mennyit kell fizetnie. Ezért az internetes áruházak működtetői ahelyett, hogy a karácsonyi szezonra készülnének, reklámkampányaikat terveznék, tanácsadókkal egyeztetnek az előírások betartása érdekében – jellemezte a helyzetet a szakértő.
A lap írásából kiderül: a tavalyi, 20 százalék feletti bővülési ütem idén is megismételhető az ágazatban.
További részleteket itt talál.