Vizsgálja az EU a reklámadót
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Adózási és versenysemlegességi okból is aggályos lehet a reklámadó az EU szerint – írja a Bruxinfo.
Az EU adóügyi főigazgatósága augusztus végén úgynevezett előzetes eljárást indított a reklámadó ügyében, mert az adó hatását diszkriminatívnak véli a külföldi médiaszolgáltatókkal szemben. A kormánynak augusztus 21-től számítva 70 nap alatt kell válaszolnia a főigazgatóság levélben feltett kérdéseire; a bizottság ennek megismerése után dönt arról, indít-e eljárást az ügyben – írja a BruxInfo.
Az EU versenypolitikai főigazgatósága is vizsgálja a reklámadót, mert nem biztosak abban, hogy a törvény összhangban áll-e az állami támogatásokra vonatkozó uniós szabályokkal. Ha az ugyanabba a médiaszolgáltatási kategóriába tartozó cégek közül az egyik (jelen esetben az RTL Magyarország) nem indokolhatóan magasabb, vagy jóval magasabb adózási ráta alá esik, mint a versenytársai, akkor a feltételezés szerint utóbbiak tiltott állami támogatásban részesülhetnek.