10 ezer forinton is elbukható a pénztárgép-támogatás


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Sokan nem kapnak támogatást a pénztárgép-cseréhez, mert több mint 10 ezer forint adótartozásuk van munkáltatóként, kifizetőként.

A pénztárgépcsere állami támogatásának feltételeire figyelmeztet friss közleményében az adóhatóság. Emlékeztetnek: a támogatásra az üzemeltető abban az esetben jogosult, ha a 2011-es adóévben legfeljebb 500 millió forint nettó árbevételt ért el, vagy tevékenységét 2012. január 1-jét követően kezdte meg, és
a támogatás iránti kérelem benyújtásának időpontjában

  • rendelkezik adószámmal és nem áll adószám-felfüggesztés hatálya alatt,
  • nem áll végelszámolási-, felszámolási-, csőd- vagy kényszertörlési eljárás hatálya alatt,
  • nem rendelkezik az állami adó- és vámhatóságnál nyilvántartott, az állami adó- és vámhatóság által nyilvántartott túlfizetés összegével csökkentett, 180 napon keresztül folyamatosan fennálló 1 millió forintot meghaladó adó- és vámtartozással kivéve, ha arra az állami adó- és vámhatóság részletfizetést vagy fizetési halasztást engedélyezett, és
  • nem rendelkezik munkáltatóként, kifizetőként levont adó tekintetében 10 ezer forintot meghaladó adótartozással.

Ez utóbbi feltétel teljesítésén sok kérelmező elbukik, így a NAV azt javasolja, hogy a támogatásigénylési kérelem benyújtásával együtt a cégek nézzék meg  adófolyószámlájukat. A hatóság figyelmeztet: ha az adófolyószámlán a támogatás iránti igény benyújtásának időpontjában 10 ezer forintot meghaladó munkáltatóként, kifizetőként levont adótartozás áll fenn, a kérelem elutasítása automatikus.

RODIN adózási-számviteli szakmai rendezvények

 


Kapcsolódó cikkek

2023. január 26.

EY: 4 éven belül átveszik a vezetést az elektromos járművek Európában

Az elektromos és plug-in hibrid autók értékesítése Európában már 2027-re meghaladja az összes többi motortípus forgalmát, amivel a kontinens beelőzi az Egyesült Államokat és Kínát is – derül ki az EY nemzetközi elemzéséből. A tanulmány szerint 2040-re a belső égésű motorral hajtott járművek aránya az összes eladás kevesebb mint 1 százalékára zsugorodik világszerte.