A kis- és középvállalkozások döntő többsége érzi a recesszió hatását


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A megkérdezett kis- és középvállalkozások 70 százaléka már érzi a recesszió hatásait, vagy a közeljövőben számít rá, míg 25 százalékuk egyelőre nem tart a gazdasági válságtól, sőt, 5 százalék fejlődési lehetőséget lát a kialakult világpiaci helyzetben


A Kampány a Sikeres Vállalkozásokért szervezésében megrendezett Vállalkozók és Cégvezetők Második Országos Csúcskonferenciáján ismertetett felmérés szerint a legtöbben a megrendelések számának csökkenését tapasztalják, 20 százalékuk a vevői pánikot, illetve az erőteljes takarékossági intézkedéseket látja a tendencia hátterében.

A válaszadók 15 százaléka az ügyfelek elvesztése miatt aggódik leginkább, míg 10 százalékuk szerint az árfolyam ingadozása a legnagyobb kockázat. Kisebb mértékben ugyan, de a vállalkozók a fenyegető tényezők közé sorolták a munkahelyen belüli bizonytalan hangulatot, és a kereszttartozásokat is. A megoldások terén, azaz hogy mit tehet egy kisvállalkozás vezetője a recesszió hatásainak elkerülése érdekében, a legtöbben, 30 százalék a tanulást, képzést, innovációt emelték ki.

A válaszadók közel egyötöde egyfajta előre menekülést, piaci terjeszkedést tart jó megoldásnak, míg 15 százalékuk a piaci pozíció megerősítését, aktívabb marketingtevékenység folytatását tervezi. Mindezek mellett többen az eladások növelésére, valamint a termék vagy szolgáltatás minőségének javítására koncentrálnának (10 százalék), és vannak, akik a szektor összefogásában (6 százalék) látják a megoldást, és persze akadnak olyan vezetők is akik a kompromisszumokra, az óvatosabb működésre helyezik a hangsúlyt (4 százalék).

Forrás: Világgazdaság


Kapcsolódó cikkek

2024. június 17.

Vegyes képet mutat a középkorúak keresetének alakulása

Vegyes képet mutat a bevételek alakulása a 30-59 éves korosztályban: a válaszadók 52 százaléka növekedésről számolt be, közel 35 százalékuknál nem történt változás, 13 százalékuknak pedig kevesebb jutott az elmúlt egy év során – áll a K&H biztos jövő felmérésében.

2024. június 14.

Még mindig sokan mondanak le a nyaralásról

Nagyon vegyes a kép az utazási tervek terén. Összességében javult a középkorúak utazási helyzete, és akik terveznek nyaralást, azok többet szánnak erre a K&H biztos jövő index szerint, de a koronavírus járvány utáni időszakhoz képest még mindig visszafogottnak mondható az utazási kedv. Ráadásul még mindig sokan vannak, akik a pénzhiány miatt nem tudnak hosszabb vakációt beiktatni: a válaszadók 71 százalékánál ez az indok. Ez az arány nem sokkal alacsonyabb a tavalyi 77 százaléknál, viszont még mindig jóval meghaladja a tavalyelőtti 58 százalékos arányt.