A válság szűkíti a vállalkozások forrásait


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Általános tapasztalat, hogy a válság a hazai vállalkozások finanszírozási lehetőségeit jelentősen szűkítette. Az államilag támogatott konstrukciók is érintettek.

A beérkező pályázati kezességigények száma közel 30 százalékkal megemelkedett, ugyanakkor a kockázatok növekedésével együtt jelentősen megnőtt az elutasított igénylések száma is – számolt be a START Tőkegarancia Zrt. Az okok nagy része természetesen a válságra vezethető vissza.

Sokan közülük likviditási problémákkal szembesültek, így felértékelődött a fedezet lekötése nélküli finanszírozási lehetőségek jelentősége, és a korábban az EU-s támogatásokkal kapcsolatban lekötött biztosítékok felszabadításának lehetősége, fedezet nélkül igénybe vehető garanciatermékekkel történő helyettesítése.

„”Az utóbbi a START tevékenységének igazi terepe, és valljuk, hogy érdemes például a pályázathoz lekötött ingatlant a társaság kezességvállalására cserélni. Ezt követően ugyanis az immár tehermentes ingatlan felhasználható hitelbiztosítékként, amely lehetővé teszi az esetlegesen felmerülő likviditási problémák áthidalását”” – mondta Zoltán Csaba, a START Zrt. vezérigazgatója.

Az idei évben a START Zrt. a kockázatok jelentős növekedésével szembesült, amelynek következtében a tavalyi év 25 százalék körüli elutasítási arányával szemben az első félévben a döntések több mint 40 százaléka volt negatív. A sikertelen garanciaigénylések tipikusan az alábbi okok valamelyikére vezethetők vissza.

Forrás: Világgazdaság Online


Kapcsolódó cikkek

2024. július 18.

Eljárást indított a GVH az ALDI Magyarországgal szemben

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárást indított az ALDI Magyarország Bt.-vel szemben a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt, a vállalkozás nem kellő gondossággal kialakított kommunikációjára hivatkozva – közölte a hatóság. Az ALDI jelezte, együttműködik a GVH-val, de leszögezte azt is, az üzletekben és az egyéb felületeken megjelenő állításai valósak, érthetőek, követhetőek, és a termékek jellege, illetve a csomagolás alapján is egyértelműek.

2024. július 18.

NGM: a SZÉP-kártya továbbra is a belföldi turizmus motorja

Tovább erősödik a SZÉP-kártya népszerűsége, ezt mutatja, hogy 2024 első félévében több mint 230 milliárd forintra nőtt a feltöltések összértéke, amely így 12 százalékkal múlta felül az előző év azonos időszakának eredményét – hívta fel a figyelmet csütörtöki közleményében a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM).