A városlátogatás dominál a kiutazásokban – infografika


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Csaknem 600 milliárd forintot költöttek a magyarok külföldi utazásaikhoz kapcsolódóan az elmúlt évben. A kiutazók több mint nyolctizede az EU-n belül maradt. A szabadidős utak közt a városlátogatás a legnépszerűbb. Az InfoTandem heti infografikája.


Összesen 16,3 millió alkalommal utaztunk külföldre 2014-ben; ez 1,9 százalékkal haladja meg az egy évvel korábban mértet. A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint a vásárlási célú utazások száma 17 százalékkal visszaesett, miközben a munkavégzési célúaké 12 százalékkal bővült. Az utazások felét a szabadidős turizmus tette ki, e téren 10 százalékos felfutást regisztráltak.

A turisztikai utazások közül (amelyekbe a 8,3 millió alkalomnyi szabadidős kimozduláson kívül 660 ezer üzlet célú út is beletartozik) az egynaposok négyötöd részben Ausztriába és Szlovákiába irányultak. Az 55 százalékos részarányt képviselő többnapos turisztikai utak negyedét utazási irodán keresztül szervezték meg, s itt a célpontok között a szomszédos országok mellett már gyakran felbukkant Németország, Csehország, Olaszország és Franciaország is. Mindazonáltal az utazók több mint nyolctizede az unión belül maradt; az Európán kívüli célországok között az Egyesült Államok volt a legnépszerűbb, a 15. helyet szerezve meg a rangsorban.

A szabadidős utazások kétharmada valamilyen város meglátogatását célozta. A különféle vidéki célpontok (mint például tó- vagy folyópart) megközelítőleg egyötödöt képviseltek, a tengerpart, illetve a hegyes-völgyes tájak pedig egyaránt 7–8 százalékot tettek ki.

A magyar lakosság összesen 47,7 millió napot töltött tavaly külföldön; ez 5,8 százalékos növekedésnek felel meg. E napok 73 százaléka kapcsolódott turisztikai motivációhoz, túlnyomó részben szabadidős turizmushoz. Egy többnapos utazás átlagos hossza 6,6 napra rúgott.

A külföldi utazásokhoz kapcsolódó költés az elmúlt évben számottevően, 13 százalékkal emelkedett, s elérte 579 milliárd forintot; ennek több mint háromnegyede, 455 milliárd forint a turisztikai célú utazásokhoz kötődött. Egy fő átlagosan 12,1 ezret költött naponta, ami 6,6 százalékos növekedésnek felel meg. A kiadások egynegyedét vitték el a szálláshely- és vendéglátó-szolgáltatások.


Kapcsolódó cikkek

2024. május 23.

DLA Piper: átalakulóban a hazai energiapiac

Magyarország energiaimport-kitettsége 85 százalék feletti, de ez az arány a klímasemlegesség felé tett lépésekkel csökkenthető. A kilátások pozitívak: gáztárolóink jelenlegi töltöttségi szintje a régióban az egyik legmagasabb, naperőművi kapacitásunk mintegy 6 ezer MW, illetve a lakossági villamosenergia-fogyasztás is csökkenő tendenciát mutat. A DLA Piper Hungary szakértői sorra vették azokat a tényezőket, melyek az energiaszektor átalakulására a legnagyobb hatással bírnak.

2024. május 23.

EY: Új EU-s szabályozás mutatja, mi a kibervédelem minimuma

Hatalmas károkat okoz a kiberbűnözés a pénzügyi szektorban, amire az Európai Unió választ kíván adnia az úgynevezett DORA rendelettel. A már jövőre élesben működő kiberszabályozás segít felkészíteni az európai, köztük a hazai pénzügyi szervezeteket az online támadások kivédésére – hívja fel a figyelmet az EY. A vállalatoknak jól felfogott érdeke, hogy megfeleljenek a DORA által nyújtott minimális elvárásoknak, de érdemes egy jóval komplexebb, személyre szabott megközelítés alkalmazni, hogy mindenképp elkerüljék a komoly anyagi és reputációs kárral járó biztonsági incidenseket.