Adókedvezménnyel kárpótolják a fuvarozókat


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Csökken a légrugós kamionok gépjárműadója, a használatarányos útdíj (e-útdíj) 7,5 százaléka levonható lesz a helyi iparűzési adóból, és az e-útdíj fizetését szolgáló kedvezményes forgóeszközhitelhez jutnak a fuvarozók – erről írt alá megállapodást a kormány nevében Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter és három fuvarozó szervezet képviselője.


A fuvarozók részéről Wáberer Gyögy, a Waberer’s International Zrt. elnök-vezérigazgatója, a Nemzeti Összefogás Fuvarozói Fórum elnöke, Dittel Gábor, a Magánfuvarozók Nemzetközi Ipartestülete (NIT Hungary) és Vereczkey Zoltán, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének vezetője írta alá a megállapodást.

A fuvarozók képviselői hangoztatták, hogy a megállapodás nem kompenzálja az e-útdíj miatt megnövekedett költségeiket, csak versenyhátrányukat csökkenti a nemzetközi versenytársaikkal szemben. A szomszédos országokban ugyanis jóval alacsonyabbak a fuvarozókat terhelő adók – így nincs iparűzési adó, több illeték és más teher sem – ezért szükséges a magyar cégek kompenzálása. Azzal kezdettől egyetértettek a fuvarozók, hogy az utakat nagymértékben rongáló nehéz gépjárművek használatarányosan járuljanak hozzá az utak fenntartásához.

Wáberer György számítása szerint a használatarányos útdíj a menetköltséget – azt a költséget, amely a díjköteles útszakaszon haladó járművet terheli – 40 százalékkal növeli. A megnövelt terhet csökkenti majd kedvezményként – az utat kímélő – légrugós járművek adókedvezménye, amely 100 kilogrammonként 350 forinttal csökken. Wáberer György az MTI kérdésére válaszolva elmondta, hogy ez járművenként évente 100 ezer forint megtakarítás.

Jelenleg Magyarországon egy fuvarozó cégre 4,2 jármű jut, ezek többletterhe az e-útdíj miatt havi 500 ezer és 1 millió forint közé tehető – mondta Dittel Gábor. Ez a költségek 27-30 százalékos növekedése.

Az útdíj finanszírozására szolgáló kedvezményes forgóeszközhitel feltételeit most dolgozza ki a nemzetgazdasági tárca.

Dittel Gábor főleg a kisebb cégeknél tartja ezt fontosnak, akiknek a már említett fél-egymilliós útdíjat azonnal ki kell fizetniük, míg a fuvardíjhoz 1-3 hónap múlva jutnak hozzá. Ezért ő kéthavi útdíj kedvezményes finanszírozását tartaná reálisnak.

(Forrás: MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. június 20.

JóAutók.hu: 13 százalékkal nőtt a használtautó-piac forgalma az első öt hónapban

A lakosság egy része a jövedelmi helyzetének lassú rendeződése nyomán most pótolja az előző években elmaradt autóbeszerzéseit állapította meg a JóAutók.hu a DataHouse előzetes adatai alapján; május végéig 368 600 személygépkocsi cserélt gazdát, 13 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A havi adásvételek átlagos mennyisége immár második hónapja alakul korábban sosem látott szinten, 79 ezer körül.

2024. június 19.

Adathalász SMS-ekre figyelmeztet a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató

Adathalász SMS-eket küldenek csalók látszólag a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. nevében, a rövid szöveges üzenetben útdíjtartozásról értesítik a felhasználót, és azt kérik, hogy jelentkezzen be az SMS-ben érkezett linken – hívta fel a figyelmet a szolgáltató.

2024. június 18.

EY: adatlopásoktól rettegnek a vásárlók

Egyre több vevő aggódik amiatt, hogy a vásárláskor megadott adatai kiszivárognak, ami a kereskedőket is lépésre kényszeríti – mutat rá az EY legfrissebb, 30 ország több mint 23 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából.