Adókedvezménnyel kárpótolják a fuvarozókat


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Csökken a légrugós kamionok gépjárműadója, a használatarányos útdíj (e-útdíj) 7,5 százaléka levonható lesz a helyi iparűzési adóból, és az e-útdíj fizetését szolgáló kedvezményes forgóeszközhitelhez jutnak a fuvarozók – erről írt alá megállapodást a kormány nevében Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter és három fuvarozó szervezet képviselője.


A fuvarozók részéről Wáberer Gyögy, a Waberer’s International Zrt. elnök-vezérigazgatója, a Nemzeti Összefogás Fuvarozói Fórum elnöke, Dittel Gábor, a Magánfuvarozók Nemzetközi Ipartestülete (NIT Hungary) és Vereczkey Zoltán, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének vezetője írta alá a megállapodást.

A fuvarozók képviselői hangoztatták, hogy a megállapodás nem kompenzálja az e-útdíj miatt megnövekedett költségeiket, csak versenyhátrányukat csökkenti a nemzetközi versenytársaikkal szemben. A szomszédos országokban ugyanis jóval alacsonyabbak a fuvarozókat terhelő adók – így nincs iparűzési adó, több illeték és más teher sem – ezért szükséges a magyar cégek kompenzálása. Azzal kezdettől egyetértettek a fuvarozók, hogy az utakat nagymértékben rongáló nehéz gépjárművek használatarányosan járuljanak hozzá az utak fenntartásához.

Wáberer György számítása szerint a használatarányos útdíj a menetköltséget – azt a költséget, amely a díjköteles útszakaszon haladó járművet terheli – 40 százalékkal növeli. A megnövelt terhet csökkenti majd kedvezményként – az utat kímélő – légrugós járművek adókedvezménye, amely 100 kilogrammonként 350 forinttal csökken. Wáberer György az MTI kérdésére válaszolva elmondta, hogy ez járművenként évente 100 ezer forint megtakarítás.

Jelenleg Magyarországon egy fuvarozó cégre 4,2 jármű jut, ezek többletterhe az e-útdíj miatt havi 500 ezer és 1 millió forint közé tehető – mondta Dittel Gábor. Ez a költségek 27-30 százalékos növekedése.

Az útdíj finanszírozására szolgáló kedvezményes forgóeszközhitel feltételeit most dolgozza ki a nemzetgazdasági tárca.

Dittel Gábor főleg a kisebb cégeknél tartja ezt fontosnak, akiknek a már említett fél-egymilliós útdíjat azonnal ki kell fizetniük, míg a fuvardíjhoz 1-3 hónap múlva jutnak hozzá. Ezért ő kéthavi útdíj kedvezményes finanszírozását tartaná reálisnak.

(Forrás: MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. június 14.

Még mindig sokan mondanak le a nyaralásról

Nagyon vegyes a kép az utazási tervek terén. Összességében javult a középkorúak utazási helyzete, és akik terveznek nyaralást, azok többet szánnak erre a K&H biztos jövő index szerint, de a koronavírus járvány utáni időszakhoz képest még mindig visszafogottnak mondható az utazási kedv. Ráadásul még mindig sokan vannak, akik a pénzhiány miatt nem tudnak hosszabb vakációt beiktatni: a válaszadók 71 százalékánál ez az indok. Ez az arány nem sokkal alacsonyabb a tavalyi 77 százaléknál, viszont még mindig jóval meghaladja a tavalyelőtti 58 százalékos arányt.

2024. június 14.

Májusban minden termékcsoportban nőtt az építőanyag-értékesítés volumene

Az építőanyag-piacon minden termékcsoportban nőtt az értékesítés volumene májusban, az árak azonban csökkentek, ami kedvező jel az otthonfelújítási program júniusi indulása előtt és a lakásépítési szegmens lassú, de biztos felpörgésére utal – erről Juhász Attila, az Újház Zrt. és az ÉVOSZ Építőanyag-kereskedelmi elnöke tájékoztatott pénteken.