Allianz: fenntartható kárrendezéssel jelentősen csökkenthető a szén-dioxid-kibocsátás


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Jelentősen csökkenthető a szén-dioxid-kibocsátás a gépjárművek fenntartható kárrendezésével, amely egyebek mellett az új alkatrészek beszerzése helyett a javítást helyezi előtérbe – közölte az Allianz Biztosító a 10. alkalommal megtartott Allianz Motor Day nevű nemzetközi rendezvényének egyik fontos megállapítását.

A közleményben Klaus-Peter Roehler, az Allianz csoport igazgatósági tagja kifejtette, ha a biztosítók 2 százalékponttal növelnék Európában a környezetbarát autójavítások arányát, akkor évente 30 ezer tonnával csökkenne a szén-dioxid-kibocsátás, amely mintegy 5100 háztartás éves energiafogyasztásának felel meg.

Felhívta a figyelmet a gépjármű-biztosítás terén a fenntartható kárrendezés lehetőségeire, példaként említve, hogy az ütközésekből eredő káresemények többsége kis- vagy közepes mértékű külső sérüléssel jár, amelyek környezetbarát módszerekkel javíthatók. Az új alkatrészek gyártásának jóval nagyobb a szén-dioxid-lábnyoma, mint a javításé – hangsúlyozta.

A fenntartható kárrendezés másik tényezője lehetne szerinte az európai piacokon működő műhelyek fenntarthatósági kritériumoknak megfelelő tanúsítványrendszerének bevezetése. A konferencián a fenntartható mobilitásról megállapították, akkor lehet tömegesen hozzáférhetővé tenni az elektromos közlekedést a lakosság számára, ha a piac összes szereplője ügyfélbarát megoldásokat alakít ki. Ide tartoznak a versenyképes árak, a töltési infrastruktúra gyorsabb és szélesebb körű kiépítése, valamint az elektromos gépjárművekhez kapcsolódó hasznos szolgáltatások – emelték ki.

Az Allianz 2023 elején Németországban elindít egy új, páneurópai platformot, amely információkat nyújt a biztosítási fedezetekkel és a töltőállomásokkal kapcsolatban, valamint olyan szolgáltatásokat kínál, mint az akkumulátor-vizsgálat a használt elektromos gépjárművek megvásárlása, illetve értékesítése előtt, vagy az otthoni fali töltők beszerelése helyszíni ellenőrzéssel. A felületen egy kedvező feltételekkel kibocsátott töltőkártya is megvásárolható, valamint kimondottan elektromos gépjárművekhez kialakított biztosítási termékek is elérhetőek lesznek – emelték ki.

Az Allianz csoport mintegy 70 országra kiterjedő magán- és vállalati ügyfelei meghaladják a 126 milliót, a csoport mintegy 809 milliárd eurót kezel biztosítási ügyfelei megbízásából, és 2021-ben csoportszinten 148,5 milliárd euró bevételt és 13,4 milliárd euró üzemi nyereséget realizált.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. június 25.

Megjelent a NIS2-törvény IT-követelményeket tartalmazó rendelete

Június 24-én hatályossá vált a kiberbiztonsági tanúsításról és a kiberbiztonsági felügyeletről szóló „Kibertan törvény” IT követelményrendszerét tartalmazó kormányrendelete. A NIS2 törvényhez kapcsolódó végrehajtási rendelet megjelenése egyformán jelentős lépés a jogszabállyal érintett cégek, a leendő auditorok és a tanácsadók számára is. A 120 oldalas dokumentum pontosan tartalmazza ugyanis azokat a követelményeket, amelyek alapján az érintett cégek felkészülése/felkészítése már elindítható, valamint a 2025-ben induló hatósági kiberbiztonsági audituk pedig megtervezhetővé válik. A Grant Thornton nemzetközi üzleti- és adótanácsadó cég szakértői a következőkben segítséget nyújtanak a rendelet értelmezésében.

2024. június 25.

Július 1-től hatályos a kötelező visszaváltási rendszer

2024. július 1-től már nem hozhatók forgalomba kötelezően visszaváltási díjas, azaz a DRS (Deposit Refund System) hatálya alá tartozó termékek az előírt MOHU regisztráció nélkül. A 2024. június 30-ig forgalomba hozott termékek –kifutó jelleggel – továbbra is forgalomban maradhatnak, de nem gyűjthetők vissza a DRS rendszerben, hanem csak szelektív hulladékként. A csekély mennyiséget forgalomba hozó gyártók azonban továbbra is mentesülnek a DRS kötelezettségek alól – tájékoztat a Niveus Consulting Group.