AM: fontos a tudatos fogyasztói szokások kialakítása


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A mai nap legfontosabb célja a magyar iparnak és a magyar termékeknek jó reklámot biztosítani – jelentette ki az Agrárminisztérium (AM) szerdai közleménye szerint az  élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkár a XVI. Coop Rally rajtján Hatvanban.

Nobilis Márton kiemelte, hogy az agrártárca a kezdetektől fogva fővédnökként támogatja a Coop Rallyt, mivel az kiemelt figyelmet fordít a belföldi termékek népszerűsítésére. Ez különösen lényeges, hiszen a hazai élelmiszeripar sikere a magyar gazdák, a magyar termelők és a magyar vállalkozások együttműködéséből adódik össze. De fontos mindemellett felhívni a figyelmet az élelmiszer-pazarlásra is, aminek a mérséklése szintén összefogást igényel – tette hozzá a közlemény szerint.

A Coop Rally megnyitójának helyszínén, a Lipóti Pékségben tett gyárlátogatáson az államtitkár elmondta, jó látni a korszerű, minden igényt kielégítő sütőüzem működését, amit 7 milliárd forint kormányzati támogatás segítségével összesen 20 milliárd forintból építettek.

Nobilis Márton kiemelte azt is,  hogy a magyar élelmiszer elismert, megbízható, kiváló minőségű és biztonságos, ezért a magyar kormány a mostani uniós (2021-2027-es) támogatási időszakban a Vidékfejlesztési programból 750 milliárd forintot különített el az élelmiszeripari fejlesztésekre. Hozzátette, a kormány és az AM azért dolgozik, hogy minden magyar szívében legyen egy iránytű, amely megmutatja, merre találják a magyar termékeket, hova érdemes nyúlni a boltok polcain – írta a minisztérium.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2021. szeptember 14.

120 új munkahelyet teremt a Mars gigaberuházása

Közel 15 milliárd forint értékű beruházással bővíti magyarországi kisállateledel-gyárát a Mars élelmiszeripari világcég, a fejlesztéssel 120 új munkahely létesül – közölte a vállalat.
2021. május 12.

16,2 százalékkal nőtt az ipari termelés márciusban

Februárhoz képest a szezonálisan és munkanappal kiigazított ipari kibocsátás 0,4 százalékkal, a tavaly áprilisi mélyponthoz képest 68 százalékkal emelkedett, és a járvány előtti csúcsot is meghaladta.