Áprilisban nőtt a vendégéjszakák száma, a Tourinformot kétmillian keresték


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

2023 áprilisában a turisztikai szálláshelyeken (kereskedelmi, magán- és egyéb szálláshelyeken) 1,2 millió vendég 2,9 millió vendégéjszakát töltött el. Kétmillió megkeresés érkezett tavaly a Tourinform irodákhoz, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) szakmai koordinálásával működő turisztikai információs irodák 30 féle szolgáltatást nyújtanak országszerte 244 munkatárssal, 94 irodában – közölte az ügynökség.

2023 áprilisában a turisztikai szálláshelyeken (kereskedelmi, magán- és egyéb szálláshelyeken) 1,2 millió vendég 2,9 millió vendégéjszakát töltött el. A vendégek száma 6,7, a vendégéjszakáké 1,2 százalékkal nagyobb volt az egy évvel korábbinál a külföldi vendégforgalom bővülésének köszönhetően. A belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 6,0 százalékkal visszaesett – jelentette csütörtökön a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

2023. január-áprilisban a belföldi vendégek 8,4 százalékkal kevesebb, a külföldiek 13 százalékkal több vendégéjszakát töltöttek el a turisztikai szálláshelyeken, mint az előző év azonos időszakában.

Kétmillió megkeresés érkezett tavaly a Tourinform irodákhoz

Kétmillió megkeresés érkezett tavaly a Tourinform irodákhoz, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) szakmai koordinálásával működő turisztikai információs irodák 30 féle szolgáltatást nyújtanak országszerte 244 munkatárssal, 94 irodában – közölte az ügynökség az MTI-vel.

Az MTÜ tájékoztatása szerint a megkeresések száma a koronavírus-járvány miatt jelentősen lecsökkent. 2021-ben mindössze alig valamivel több mint egymillió volt, azonban 2022-ben már meghaladta a járvány előtti 2019-es 1,956 milliót is. A tavalyi teljesítmény azért is jelentős, mert az irodák száma 2019-ben még 109, tavaly 95 volt.

Az elmúlt évben az irodák közel egyharmada ért el 90 százalék feletti minősítést az MTÜ teljesítményértékelő rendszerében, köszönhetően a rendszeres képzéseknek – emelte ki az ügynökség.

A közleményben megemlítik: a május végi Országos Tourinform Találkozó kiemelt témája volt többek között, hogy a turisztikai főszezont felkészülten váró irodák több ezer turisztikai szolgáltatóval állnak napi kapcsolatban, így mára a helyi turizmus fontos szervezőerőivé, nélkülözhetetlen szereplőivé váltak.

A Tourinform hálózat több mint harmincféle szolgáltatással segíti a kirándulókat, irodáikban ajándéktárgyak, jegyértékesítés, csomagmegőrzés, kerékpár- és sporteszközbérlés, turisztikaikártya-értékesítés, mobiltelefon töltés, gyereksarok és akár kávézó is elérhető, és lepecsételik a Kajla-program útleveleit is. Emellett számos iroda tematikus túrákat is indít új szolgáltatásként.

A turisztikai szolgáltatások mellett az irodák részt vállalnak a turisztikai szereplők tájékoztatásában is, így az új, önkéntes turisztikai védjegyrendszert megismertető kampányban és a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) felé nyújtott kötelező adatszolgáltatás támogatásában is – írták a közleményben.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. december 14.

Megjelent a tejhasznosítású szarvasmarha-ágazat állatjóléti támogatása

Meghirdették a tejtermelő szarvasmarha-állományok állatjóléti körülményeinek javítására irányuló új pályázati felhívást a KAP Stratégiai Terv keretei között. A támogatási kérelmek benyújtására 2025. január 13-tól 2025. február 13-ig tartó időszakban lesz lehetőség – közölte az Agrárminisztérium (AM).

2024. december 12.

EY: Felkészülten keresik a legjobb akciókat a vásárlók

A vásárlók többsége kifejezetten keresi és várja az ünnepi leárazásokat – derül ki az EY legfrissebb, 13 000 fogyasztó részvételével készült nemzetközi kutatásából. Az akciókra tudatosan vadászók aránya a 27 év alattiak (76%) és a gyermekesek (79%) körében a legmagasabb. A kedvezmények mértéke olyan fontossá vált, hogy a válaszadók jellemzően több ajánlatot is összehasonlítanak a döntés előtt.