Az adatelemzés a modern értékesítés alapja


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A rendelkezésre álló adatok elemzése a mai modern értékesítés alapja, hangzott el a Bisnode nemzetközi cégminősítő és értékesítési adatbázis szolgáltató szeptember 23-án megrendezett B2B értékesítési szemináriumán. Ma már nem lehet a hagyományos eszközökkel értékesíteni. Az igazán sikeres vállalatok úgy tudnak versenyelőnyt szerezni, ha értékesítésüket az elérhető információk alapján formálják. A vállalkozások rengeteg adat birtokában van, a kérdés csupán az, hogy mit kezdenek vele. A legsikeresebb cégek abban különböznek, hogy az egyre nagyobb mennyiségben elérhető „BIG DATA-t” alaposan elemzik, információvá alakítják és beépítik folyamataikba, hangzott el a Bisnode rendezvényén, ahol az értékesítési szakma képviseltette magát.


A szeminárium bevezető előadását Schwarz Gábor tartotta, aki 4 éven keresztül volt a világsikerű Ustream üzletfejlesztési és értékesítési vezetője, valamint jelenleg – többek között –  a  Streammedia csoportnál tevékenykedik. A szakember elmondta, hogy az Ustream sikerének egyik kulcsa a rendelkezésre álló hatalmas adatmennyiség elemzése volt. Ez alapján alakították ki és át többször  weboldalukat, ennek segítségével döntötték el, hogy milyen irányba induljanak.

A cég már a kezdetektől fogva tudta, hogy ez fontos a cég fejlődése érdekében, és számos BI szakértőt alkalmazott, hogy az adatokból a lehető legtöbb információt nyerjék ki. Az értékesítési szakember még néhány tényezőt megjelölt, ami az értékesítési siker kulcsa, valamint kiemelte, hogy az egyes sikertényezők országonként is változnak. A hatékony értékesítéshez szükség van egy hiteles történetre, célokra, valamit ezek megfelelő kommunikálására. 

Amennyiben ez meg van, maguk az emberek fogják terjeszteni a  cég történetét, és a sikeresség szempontjából ezen feltételek teljesülése esetén az sem probléma, ha egy cég világméretekre tör és Közép-Európából származik. Az értékesítési siker feltételeiként kiemelte a tartalommarketinget, ezen belül is a minőségi tartalmak kialakítását, az adatelemzés vezérelt döntéseket, és az agilis tevékenységet.

Céginfo.hu – az üzleti információ

Ha szeretne részletesebb információhoz jutni meglévő vagy leendő üzleti partnereiről, üzleti érdekeltségeikről, pénzügyi helyzetükről, akkor látogasson el a ceginfo.hu oldalra!

A saját igényei alapján kiválasztott előfizetési modulokat itt rendelheti meg

Ágoston Gergely a Bisnode Magyarország képviseletében szintén arra hívta fel a figyelmet, hogy mekkora lehetőség rejlik az adatok elemésésben, és milyen cross-sell lehetőséget hordoz egy cég családfájának megismerése. Ma még kevésbé bevett gyakorlat az, hogy a célcsoport meghatározáskor,  a lehetséges ügyfélkör kialakításakor azt is figyelembe vegyék, hogy a meglévő ügyfelekenek milyen cégkapcsolataik vannak. Itt nemcsak a közvetlen kapcsolatokat érdemes megvizsgálni, hanem akár az országokon, több száz vállalaton átívelő kapcsolatokat is.

Sokkal egyszerűbb ugyanis úgy bejutni egy céghez, ha már van referenciánk arról, hogy valamilyen hozzá kapcsolódó vállalkozással már kapcsolatban állunk. Az adatelemzésen alapuló értékesítés másik módszere a prospect modellezés, ami a meglévő ügyfélportfoliót elemezve,  a vevők tulajdonságait figyelembe véve alakít ki egy potenciállistát. A potenciális ügyfelekhez vevővé válási valószínűségeket rendel, így meghatározza azt, hogy az értékesítőknek kit és milyen sorrenben éremes megkeresnie.

A két nyitóelőadás után a rendezvény kiscsoportos keretek között folytatódott, és egy-egy asztalnál különböző témákban osztották meg a résztvevők egymással értékesítési tapasztalataikat. A neves marketingszakértő, Damjanovich Nebojsa vezetésével szó volt többek között a lead generálásról és az inbound marketingről. A résztvevők Fülöp Zsuzsának,  a Manpower szakértőjének segítségével betekintést kaptak az emberek kiválasztásában, és megtartásában rejlő lehetőségekről. A rendezény érintette a válozásfigyelés szerepét az értékesítésben. Folláth Csaba moderálásával – aki a Attention CRM Consulting Kft. ügyvezető igazgatója -,  a CRM fontosságát, Zajkó Roland értékesítési szakértő közreműködésével  a sales teljesítmény mérésének módszereit ismerhették meg a résztvevők.

A szeminárium eszenciájaként Keleti József, a Bisnode Csoport Country Managere már a köszöntőjében kiemelte, hogy ma már nem elég a régen megtanult értékesítési eszközöket használni. A BIG DATA, a közösségi média átformálta az értékesÍtést. Hosszú távon azok a cégek tudnak talpon maradni, akik alkalmazhodnak az új környezethez és kihasználják az adatlemezésben, modellezésben rejlő lehetőségeket.

 


Kapcsolódó cikkek

2024. július 3.

Második lengyelországi kötvénykibocsátását hajtotta végre a Cordia

Második kötvénykibocsátását hajtotta végre a Varsói Értéktőzsde (WSE) Catalyst platformján a Cordia-csoporthoz tartozó Cordia Polska Finance, amely 120,4 millió zloty értékben adott el 3,5 éves futamidejű, változó kamatozású kötvényeket, amelyek mind az intézményi, mind a magánbefektetők körében népszerűek voltak – közölte a Futureal-csoporthoz tartozó Cordia lakóingatlan-fejlesztő szerdán.

2024. július 3.

Mabisz: megközelítette az egymilliót a szolgáltatás-finanszírozó egészségbiztosítással rendelkezők száma tavaly

Az üzleti alapú szolgáltatás-finanszírozó egészségbiztosítási szerződéssel, illetve az ilyen biztosítási védelemmel rendelkezők száma elérte a 947 ezret tavaly, a biztosítás által fedezett egészségügyi ellátások költsége pedig alig 20 milliárd forintról csaknem 27 milliárd forintra nőtt egy év alatt – közölte a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) hétfőn.

2024. július 3.

Díjkorrekciók és új díjcsomagok a mobilszolgáltatások piacán

Az idei év igen jelentős átrendeződést hozott a mobilszolgáltatások piacán. Az év eleji kisebb-nagyobb mértékű roamingadatkeret-emeléseket követően március elejétől mindegyik jelentős mobilszolgáltató inflációkövető díjkorrekciót vezetett be, majd alig egy-másfél hónapon belül sorra mindhárom szolgáltató teljesen megújította az előfizetéses mobiltelefon-díjcsomagjainak kínálatát, és többségében rövidesen lezárta vagy már bejelentette, hogy lezárja a korábban előfizethető, díjkorrekcióval megemelt havi díjú tarifacsomagjait.