Az Aldi 240 milliárd forint értékű beruházást hajtott végre Magyarországon


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az Aldi 240 milliárd forint értékű beruházást hajtott végre eddig Magyarországon, és már több mint 6000 munkavállalót foglalkoztat – közölte a vállalat kedden annak kapcsán, hogy az Aldi Süd csoport leányvállalataként 15 évvel ezelőtt nyitották meg első öt magyarországi üzletüket.

Tájékoztatásuk szerint a cég hazai hálózata most 19 vármegye 87 településén összesen 164 áruházból áll. A beruházások teljes összegéből mintegy 188 milliárd forint volt az ingatlanokra fordított beruházás volumene. A magyarországi beruházások közül kiemelték a biatorbágyi logisztikai központ kialakítását és folyamatos fejlesztését. A 255 ezer négyzetméteres telken elhelyezkedő, már 63 800 négyzetméteres, mintegy 700 dolgozót foglalkoztató raktár biztosítja a hazai ellátási lánc működését. A vállalat másfél évvel ezelőtt itt adta át 6 milliárd forintból megvalósított, 8800 négyzetméteres hűtő-, illetve mélyhűtő raktárát.

A közlemény szerint a cégcsoport csak az elmúlt évben több mint 1300 új munkahelyet hozott létre a kereskedelem, a logisztika és az informatika területén. A 15 év alatt kiépített magyar beszállítói hálózat már több mint 260 partnercégből áll, amelyek a vállalat kínálatának mintegy 60 százalékát adják. Az Aldi a friss, feldolgozatlan szárnyas, sertés- és marhahús-termékeket csak magyar beszállítóktól szerzi be, valamint kizárólag magyar forrásból szereznek be 65 alapvető tejterméket – közölték.

A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. az utolsó lezárt üzleti évben, 2021-ben 315,2 milliárd forint nettó értékesítési árbevételt ért el az előző évi nettó 292,3 milliárd után, adózott eredménye 8,5 milliárd forint volt a 2020-as 11,5 milliárd forint után.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 7.

OC: Emelkednek az árak a fővárosi ingatlanpiacon

Némi lassulás és kismértékű csökkenés után újfent emelkedő árspirál jellemezi a fővárosi ingatlanpiacot, a legmarkánsabban a családi házak négyzetméterára nőtt, ismertette az Otthon Centrum elemzési vezetője az első negyedéves adatokat.

2024. május 7.

GKID-Mastercard: elfogyni látszik a belföldi e-kereskedelem lendülete

Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése,  valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.

2024. május 7.

OTP Mobil: Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde

A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.