Az Amazon, Apple és a Google lettek dobogósok márkaértékben


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Idén is az Amazon áll a világ legértékesebb márkáinak az élén, harmadik éve foglalja el ezt a helyet.

A Kantar Millward Brown médiapiaci kutatóvállalat „BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands” felmérése szerint az Amazon értéke tavaly 64 százalékkal, 683,85 milliárd dollárra nőtt.

A második legértékesebb márka továbbra is az Apple, 612 milliárd dollárral (+74 százalék).

A tavalyi negyedik helyről az idén a harmadikra jött fel a Google, amelynek a márkaértéke 42 százalékkal, 458 milliárd dollárra emelkedett. Eközben a harmadik helyről a negyedikre csúszott vissza a Microsoft 410,27 milliárd dollár márkaértékkel, ami 26 százalék növekedés 2020-hoz viszonyítva.

A lista további hat helyezettje között van a kínai Tencent, amely két helyet javítva az ötödik helyre erősödött (204,93 milliárd dollár, +60 százalék), és szintén két helyet javítva a hatodik a Facebook (226,74 milliárd dollár, +54 százalék).

A hetedik az Alibaba (196,91 milliárd dollár, +29 százalék), a nyolcadik pedig a Visa (191,285 milliárd dollár, +2 százalék).

A tízes lista kilencedik helyezettje a McDonald’s (154,92 milliárd dollár, +20 százalék), a tizedik pedig a MasterCard (112,88 milliárd dollár, +4 százalék).

A százas listán a Tesla márkaértéke nőtt a legnagyo…


Tisztelt Látogatónk! Ez a tartalom vagy funkció csak előfizetőink számára érhető el!

Ha rendelkezik érvényes előfizetéssel, kérjük lépjen be felhasználói nevével és jelszavával.
A tartalom azonnali eléréséhez kérjük, válasszon előfizetést a Wolters Kluwer Hungary Kft. webáruházában.


Kapcsolódó cikkek

2020. augusztus 25.

A Global Top 100 cégei már visszakapaszkodtak a válság előtti szintre – infografika

Az idei vírusválság a világ legnagyobb piaci tőkeértékű cégeit sem kímélte. A Global Top 100-ként emlegetett élmezőny együttes piaci kapitalizációja – amely 2016 óta folyamatosan emelkedő trendet mutatott – a 2019 decemberi szinthez képest 15 százalékot zuhant az idén márciusra. Ez hatalmas, 3905 milliárd dolláros csökkenésnek fel meg, amelynek nyomán a százas cégcsoport tőkeértéke a PwC összesítései szerint 21 471 milliárd dollárig csúszott vissza.

legnagyobb világcégekA legerősebb nemzetgazdaságokat is megrengető krízis persze nem ért véget márciusban, sőt valójában akkor kezdett igazán kibontakozni, ám a Global Top 100 vállalatai a következő három hónapban felálltak a padlóról, s júniusra gyakorlatilag ledolgozták az első negyedévi visszaesést. Tőkeértékük a félév végére 25 041 milliárd dollárig emelkedett vissza, vagyis alig 1 százalékkal maradt el a válság előtti, tavaly decemberi szinttől. A PwC szakértői szerint ez mindenekelőtt annak köszönhető, hogy a rangsorban szereplők között koncentráltan vannak jelen a technológiai és a fogyasztói szolgáltatási szektor képviselői. Márpedig ezen ágazatok termékeire és szolgáltatásaira a karanténhelyzet alatt is e…

2021. április 19.

Az EU is üdvözli a globális társaságiadó-minimum tervét

„Úgy vélem, hogy egy érdekes javaslat került az asztalra. Támogatjuk a pénzügyi harmonizáció miatt. Nemcsak európai szinten, hanem világszinten is” – mondta a biztos a BFM francia hírtévében.

Thierry Breton szerint „ez egy elegáns megoldás lesz” ahhoz hogy „emelt fővel jöjjünk ki” a nagy internetes vállalatokra, köztük a Google-ra, az Amazonra, a Facebookra és az Airbnbre kivetendő adóról az OECD kereteiben folyó tárgyalások kudarcából.
Franciaország 2019 júliusban egyoldalúan fogadott el, majd vezetett be új adónemet a digitális óriáscégek megadóztatására.
„A 21 százalékos adó szerintem nagyon jó, ami minket illet, nem tartjuk megbotránkoztatónak” – mondta az uniós biztos, korábbi francia gazdasági és pénzügyminiszter.

Franciaország, ahol a társasági adó kulcsa jelenleg akár a 28 százalékot is elérheti, és 2022-ben csökken 25 százalékra, az OECD keretein belül szeretett volna bevezetni egy nemzetközi adót a multinacionális vállalatokra, egy a nyereségre kivetendő legalább 12,5 százalékos globális társaságiadó-minimummal, amely a jelenleg Írországban érvényben lév…