Az Apehen át is bejuthat…


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Már az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal (APEH) központi ügyfélszolgálatain is regisztrálhatnak keddtől – azaz november 10-étől – az adózók az ügyfélkapu rendszerébe, mivel egy jogszabályváltozás miatt az okmányirodák mellett erre az APEH is jogosult lett.

Az APEH stratégiai célkitűzéseinek középpontjában az adóhatóság szolgáltató jellegének erősítése áll. Ennek keretében az APEH célja, hogy az adózók számára minél több, az adókötelezettség teljesítését könnyítő szolgáltatást nyújtson. Az ügyfélkapus regisztráció megvalósításának kiterjesztése ezt szolgálja – olvasható az APEH közleményében.

Az elektronikus úton történő adóbevalláshoz ugyanis nélkülözhetetlen az adózó részéről az ügyfélkapus azonosító és a jelszó. Az ügyfélkapus regisztrációra eddig csak az okmányirodákban kerülhetett sor. A kormányzati elektronikus szolgáltatásokról szóló jogszabály változásából eredően az állami adóhatóság is jogosult lett az első ügyfélkapus azonosító kiadására. Így az adózónak a jövőben csak egy helyre, az APEH központi ügyfélszolgálatára kell elmennie, ha az elektronikus adóbevallás teljesítéséhez szükséges feltételeket akarja megteremteni.

Azok számára, akik még nem rendelkeznek ügyfélkapus hozzáféréssel, az igénylés díjmentes és akár már a regisztráció napján használhatják az elektronikus ügyintézés szolgáltatásait. Az ügyfélkapu igénylésére az APEH központi ügyfélszolgálatain – a megyeszékhelyeken, valamint Budapesten – van lehetőség.

Forrás: Piac &Profit


Kapcsolódó cikkek

2024. június 25.

Megjelent a NIS2-törvény IT-követelményeket tartalmazó rendelete

Június 24-én hatályossá vált a kiberbiztonsági tanúsításról és a kiberbiztonsági felügyeletről szóló „Kibertan törvény” IT követelményrendszerét tartalmazó kormányrendelete. A NIS2 törvényhez kapcsolódó végrehajtási rendelet megjelenése egyformán jelentős lépés a jogszabállyal érintett cégek, a leendő auditorok és a tanácsadók számára is. A 120 oldalas dokumentum pontosan tartalmazza ugyanis azokat a követelményeket, amelyek alapján az érintett cégek felkészülése/felkészítése már elindítható, valamint a 2025-ben induló hatósági kiberbiztonsági audituk pedig megtervezhetővé válik. A Grant Thornton nemzetközi üzleti- és adótanácsadó cég szakértői a következőkben segítséget nyújtanak a rendelet értelmezésében.

2024. június 25.

Július 1-től hatályos a kötelező visszaváltási rendszer

2024. július 1-től már nem hozhatók forgalomba kötelezően visszaváltási díjas, azaz a DRS (Deposit Refund System) hatálya alá tartozó termékek az előírt MOHU regisztráció nélkül. A 2024. június 30-ig forgalomba hozott termékek –kifutó jelleggel – továbbra is forgalomban maradhatnak, de nem gyűjthetők vissza a DRS rendszerben, hanem csak szelektív hulladékként. A csekély mennyiséget forgalomba hozó gyártók azonban továbbra is mentesülnek a DRS kötelezettségek alól – tájékoztat a Niveus Consulting Group.