Az élelmiszerek és a háztartási cikkek pörögtek fel legjobban az online vásárlásban


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az élelmiszerek, háztartási cikkek és drogériai termékek internetes értékesítési forgalma csaknem 45 százalékkal nőtt Magyarországon tavaly az első kilenc hónapban.

A tavalyi első három negyedév bruttó 75 milliárd forintot meghaladó forgalma a negyedik negyedév hasonló mértékű bővülésével együtt 2021-ben több mint bruttó 110 milliárd forintos bevételt jelentett a napi fogyasztási cikkek hazai internetes piacán. Ezzel a napi fogyasztási cikkek szegmense már a negyedik legnagyobb online terület a magyar piacon a műszaki cikkek, a ruházat, illetve a játék/ajándék kategóriák után – derül ki a GKI Digital Online Retail Big Picture című kutatásából.

Eszerint a magyar online vásárlók egyre bátrabban rendelnek akár a friss élelmiszerek közül is az internetről, a népszerűségi listát azonban a tartós háztartási cikkek vezetik. A legnépszerűbbek az online vásárlók körében a tisztítószerek, háztartási vegyiáruk, a szépségápolási termékek, valamint a gyógyszerek, vitaminok, egészségmegőrzési termékek. Az ötödik helyre kerültek a tartós élelmiszerek a toalettpapír, szalvéta, papíráru után.

A korábbi tapasztalat versenyez az árral

A kutatás korosztályi bontásaiból kiderült, hogy az idősebb, 60 év feletti korosztály tagjaira a rendszeresség jellemző, a heti bevásárlást 18 százalékuk, a havi bevásárlást pedig 29 százalékuk intézi online is.

A 18-24 éves korosztály tagjainak vásárlási szokásai jelentősen eltérnek, rájuk nem jellemző, hogy ütemeznék az online bevásárlást, 51 százalékuk akkor vásárol napi fogyasztási cikket az interneten, amikor nincs kedve vagy ideje boltba menni.

kereskedelem

Az átlag feletti arányban vásárolnak napi használati cikkeket online a nők, a 30-39 évesek és a Budapesten élők.

A válaszadók legnagyobb része, 36 százaléka elsősorban a termékek ára alapján választja meg, hogy melyik online áruházból rendel fogyasztási cikket, de csaknem ugyanennyien, 34,1 százalék választ korábbi tapasztalatai alapján. A korábbi pozitív tapasztalatok különösen fontosak a 60 év feletti felhasználók esetében, körükben a legnagyobb, 46 százalék azok aránya, akik ár helyett a kedvező tapasztalatok alapján választanak online áruházat.

Ugyancsak nagyon fontos szempont a fogyasztási cikkek online rendelésekor a weboldal könnyű használhatósága, valamint a kiszállítás kiszámíthatósága és gyorsasága is.

A napi bevásárlást kevesen intézik a neten

Élelmiszer és egyéb háztartási cikk internetes vásárlása kapcsán minden második válaszadót az bosszant a leginkább, ha a kiszállított termékek minősége nem megfelelő, 40 százalékuk az ügyfélszolgálat elérhetetlenségét tartja frusztrálónak, és ugyanennyien tartják problémásnak, ha helyettesítő terméket kapnak az eredetileg kiválasztott helyett.

A napi fogyasztási cikkeket rendelő online vásárlók 41 százaléka 2-3 napon belüli kiszállítási időpontot választ. A vásárlók csaknem negyede kér időnként aznapi, időnként későbbi kiszállítást, 21,3 százalékuk pedig nem ragaszkodik fix időablakhoz, akkor veszi át a terméket, amikor az megérkezik.

A napi szintű bevásárlást még kevesen intézik interneten keresztül Magyarországon, az aznapi átvételt a napi fogyasztási cikkeket rendelő vásárlóknak csak 7,6 százaléka részesíti előnyben, további 2,1 százaléka néhány órán belüli átvételt várna el, újabb 2 százalékuk pedig az éttermi kiszállításos rendelések mintájára egy órán belül szeretné megkapni a termékeket.

Az Online Retail Big Picture riportban bemutatott primer kutatási adatok mindegyike nem, kor, lakóhely és iskolai végzettség terén reprezentatív az aktív magyar online vásárlók 3,5 millió fős táborára.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. november 27.

2024. első három negyedévében a közép- és kelet európai befektetési volumen mintegy 24%-kal nőtt éves szinten

A közép- és kelet európai (CEE) befektetési volumen 2024 első három negyedévében elérte az 5 milliárd eurót, ami éves szinten 24%-os növekedést jelent. Ez összhangban áll az európai és globális piacok fellendülésével a 2023 utáni lassulást követően. Az év végi volumenek elérhetik a 7–7,5 milliárd eurót, ami még így is körülbelül 30%-kal marad el a 10 éves átlagtól – derül ki a Colliers legfrissebb „Q1-Q3 CEE Investment Scene” című regionális jelentéséből.

2024. november 27.

Félmillió alá csökkenhet a cégek száma

A társas vállalkozások száma két éve csökken, idén októberig közel 23 ezerrel lett kevesebb, és mára alig haladja meg a félmilliót. Az új cégek alapítása idén 20 ezer alatt maradt, ami közel ezerrel kevesebb, mint tavaly, míg a megszűnések száma közelíti a 30 ezret. Az új kényszertörlési és az előzmény nélküli felszámolási eljárások száma növekedett az előző évhez képes.

2024. november 27.

Az UniCredit Bank is áthárítja februártól a tranzakciós illeték emelését

Most közzétett hirdetménye szerint az átutalásokra, csoportos beszedésekre egy plusz díjat vezet be 2025. február 1-től az UniCredit Bank az Ikon Plusz számlacsomagjában, a megemelt pénzügyi tranzakciós illeték miatt. Az állami elvonás megemelkedésének dacára megmarad ugyanakkor a Mobil Aktív Plusz számla korlátlanul díjmentes átutalási lehetősége mobilapplikációval – értesült a BiztosDöntés.hu.