Bejegyzések online kereskedelem címkével


A távértékesítés új szabályai – fontos változások a forgalmi adózásban
2021. június 3. Adó

A távértékesítés új szabályai – fontos változások a forgalmi adózásban

2021. július 1-jétől gyökeres változások lesznek a távértékesítés, valamint az online kereskedelem áfa-szabályozásában. Az új rendszer egyszerűsítést és kevesebb adminisztrációs terhet hoz a külföldi piacokra eddig a bonyolult szabályrendszer miatt belépni nem kívánó vállalkozások számára, valamint egységesen rendezi online felület közbeiktatásával történő értékesítéseket is. Ezzel párhuzamosan ugyanakkor kellemetlen meglepetések érhetik azokat, akik megszokták, hogy olcsón rendelnek apróságokat távoli országokból.

Rekordfélév az online piactéren – infografika
2020. szeptember 11. Cégvilág

Rekordfélév az online piactéren – infografika

Több mint harmadával bővült a hazai e-kereskedelem forgalma az idei első félévben; ezen belül a napi fogyasztási cikkeknél egészen kimagasló bővülést mértek. A további tempót nagyban befolyásolhatja, milyen súlyos lesz a koronavírus-járvány második hulláma. Az InfoTandem infografikája.

2020. március 11. Cégvilág

625 milliárd forintért vásároltunk tavaly a hazai webáruházakból

A hetedik éve készülő, szektorszintű felmérés alapján a hazai online kiskereskedelem 2019-ben elérte a bruttó 625 milliárd forintos éves forgalmat, ami mintegy 16%-kal múlta felül a 2018-as szintet. Az online értékesítés adja a teljes magyar kiskereskedelmi forgalom 6,3%-át – közölte közös felérése eredményét a GKI Digital és az Árukereső.

2020. február 20. Adó

Milliárdokat csaltak el online kereskedők

Egy internetes kereskedelemben érdekelt szervezetet azzal gyanúsít a NAV, hogy az EU-s áfaszabályok kijátszásával 4,7 milliárd forintos kárt okozott a költségvetésnek.

2019. november 14. Adó

EU: változnak az online értékesítés áfaszabályai

Az Európai Parlament (EP) brüsszeli plenáris ülésén megszavazta az e-kereskedelemre vonatkozó új, áfa végrehajtási szabályait, amelyek egyszerűsítik és erősítik az online termékértékesítés áfaszabályait.

Az online piacterek felelhetnek az áfafizetésért Németországban
2018. augusztus 1. Adó

Az online piacterek felelhetnek az áfafizetésért Németországban

Szigorítaná az online kiskereskedelem szabályait a német kormány az adókerülés visszaszorítására, a tervek szerint a piacterek üzemeltetői lesznek felelősek azért, hogy a kereskedők befizessék a forgalmi adót - írta kedden a Süddeutsche Zeitung című német lap. A törvénytervezet szerint 2019-től az Amazon, az eBay és az összes többi online piactér üzemeltetőinek rögzíteniük kell egy sor adatot a platformjukat használó partnerek tevékenységéről, hogy az adóhivatal könnyebben ellenőrizhesse az adófizetési kötelezettségek teljesítését. Rögzíteni kell a többi között a kereskedő nevét, címét, adószámát, a tranzakció értékét és időpontját, és ha a kereskedő nem fizeti be a forgalmi adót, a platform üzemeltetőjének kell megtérítenie a kárt. A Süddeutsche Zeitung kiemelte: a vásárlók gyakran nem is sejtik, hogy az árucikket nem például az Amazontól veszik meg, hanem a piacteret, online áruházat üzemeltető cég valamelyik külső partnerétől. Ezeknek a kereskedőknek egy része adókerülésre is használja a piacteret. Ez főleg a távol-keleti kisvállalkozásokra jellemző. Egyedül az Amazonon több mint 24 ezer kínai és hongkongi cég árulja termékeit, és ágazati becslések alapján háromnegyedük "megspórolja" a németországi vásárlóknak értékesített árucikkek után fizetendő forgalmi adót. A Távol-Kelet mellett az EU-n…

Online rendelünk, készpénzzel fizetünk
2018. július 31. Cégvilág

Online rendelünk, készpénzzel fizetünk

Az okostelefonok és állandó online jelenlét következtében 2017-ben az e-kiskereskedelem közel hatszor nagyobb forgalomnövekedést ért el, mint a hagyományos kiskereskedelem. Habár a vevők részéről még mindig a készpénz a legnépszerűbb fizetőeszköz, egyre inkább nő az online fizetés iránti igény, amire a kkv-szektornak is reagálnia kell1 – jelzi a K&H.

2018. július 14. Cégvilág

Hasítottak a hazai webáruházak

A hazai webáruházak több mint kétharmadának nőtt a forgalma tavaly, és csak 6 százalékuk számolt be forgalomcsökkenésről – derült ki a webáruházak készítésével foglalkozó WebShop Experts és a ShopRenter legutóbbi, 11. webáruház-felméréséből.