Harmadával nőtt az e-kereskedelem
Közel 70 millió vásárlás pörgette tavaly az online kiskereskedelmet, így 32,4 százalékos éves növekedést követően 1203 milliárd forintos forgalommal zárta 2021-et.
Közel 70 millió vásárlás pörgette tavaly az online kiskereskedelmet, így 32,4 százalékos éves növekedést követően 1203 milliárd forintos forgalommal zárta 2021-et.
Az élelmiszerek, háztartási cikkek és drogériai termékek internetes értékesítési forgalma csaknem 45 százalékkal nőtt Magyarországon tavaly az első kilenc hónapban.
Míg a koronavírus miatt a tavalyi karácsony szűkebb körben telt és az ajándékbeszerzés nagyja átterelődött az online áruházakba, addig idén ismét több embernek szeretnénk ajándékozni, és többet tervezünk költeni – derül ki a GKI Digital felméréséből.
Miközben a gazdaság szinte teljesen leállt, a koronavírus miatt kialakult helyzet sebességváltásra késztette az online kereskedelmet. Az új vásárlók megjelenése és a karácsonyi szezont idéző csomagszámok vajon meddig tartják lendületben az e-kereskedelmi piacot és hogyan reagáltak a helyzetre a kereskedők? – e kérdéssel is foglalkozik a GKI Digital friss online kiskereskedelmi gyorsjelentése.
A GKI Digital becslése szerint már több mint 4500 hazai vállalkozás érdekelt valamelyik hazai vagy akár nemzetközi online piactéren, online forgalmuk tavaly elérte a nettó 12 milliárd forintot – olvasható a cég közleményében.
Még mindig a készpénz a legnépszerűbb fizetési eszköz a magyar online vásárlók körében, 84 százalékuk leginkább utánvéttel, készpénzben szeret fizetni annak ellenére, hogy a webáruházak átlagosan négyféle fizetési lehetőséget kínálnak – derül ki a GKI Digital és az Árukereső mintegy 3200 webáruház bevonásával készült közös felméréséből.
Változott a vállalatok körében a digitalizáció megítélése, a cégek 61 százaléka szerint a digitalizáció hozzájárult hatékonyságuk növeléséhez.