Az SAP árbevétele 8 százalékkal nőtt az idei első negyedévben


A német SAP, a világ vezető vállalatirányítási szoftvergyártó óriása 8 százalékkal növelte árbevételét az idei első negyedévben, elsősorban a felhőszolgáltatási szektor bevételének jelentős bővülésére.

A cég honlapjára kedden fölkerült adtok szerint a március végével záródott három hónap bevétele 8,041 milliárd euró lett az egy évvel korábbi 7,441 milliárd euróval szemben. A felhőalapú üzleti bevételek ugyanakkor 24 százalékkal, 3,928 milliárd euróra ugrottak (a devizaárfolyamok változása nélküli növekedés 25 százalék volt).

Az egyszeri tényezők nélküli működési eredmény 16 százalékkal, 1,533 milliárd euróra nőtt. Az SAP a negyedévet 824 millió eurós adózott veszteséggel zárta az egy évvel korábbi 509 millió eurós nyereség után. A működési költségek 33 százalékkal, 8,828 milliárd euróra emelkedtek.

Elemzői várakozások átlagában minimálisan kisebb, 8,02 milliárd euró bevétel szerepelt. Az egy részvényre jutó korrigált eredmény 0,81 euró volt, gyengébb a szakértők által várt 0,98 eurónál.

A SAP megerősítette azt a korábbi várakozását, hogy idén 24-27 százalékkal nő a felhőalapú üzleti bevétele devizaárfolyamváltozás nélkül számítva, míg a korrigált üzemi eredménye 7,6-7,9 milliárd euróra emelkedik a tavalyi 6,51 milliárd euróról.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 17.

Fontos határidő közeledik a gazdasági szankciókkal érintett magyar cégeknek

Az ukrán-orosz háborúra reagálva az Európai Unió a közelmúltban újabb gazdasági szankciókat vezetett be Oroszországgal szemben. Az egyik legfontosabb változás, hogy bizonyos, az orosz cégek vagy szervek részére nyújtható, biztosítható vagy értékesíthető szolgáltatások, amelyek eddig a szankciók alól mentességet élveztek, 2024. június 20. napjától csak hatósági engedély birtokában végezhetők majd. Melyek ezek a szolgáltatások? Honnan szerezhető be az engedély és milyen feltételeknek kell majd megfelelni? Mivel a határidő vészesen közeleg, ezért a Schönherr Hetényi Ügyvédi Iroda munkatársai, dr. Bognár Alexandra és dr. Suller Noémi segítenek eligazodni az új szabályozásban a fenti kérdések megválaszolásával.

2024. május 16.

2024-ben már nem elég egy-egy marketing eszközben gondolkodni

Mások mellett Balogh Levente, a Szentkirályi ásványvíz alapítója, Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, Sárospataki Albert, a Billingo vezérigazgatója és Huszár Viktor, a Teqball társalapítója is előadást tart az idei Maximum Web és Marketing Konferencián, ahol a résztvevő vállalkozók elsősorban a sikeres cégvezetés és online működés megvalósításához gyűjthetnek hasznos tudást a leghitelesebb példaképektől.