Az ünnepek előtt kevésbé számít az ár


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az ünnepek idején nem feltétlenül elsődleges szempont az alacsony ár, a drágább termékek is az átlagosnál szélesebb vásárlóközönséget vonzanak – közölte a GfK Hungária.A kutatóintézet adatai szerint tízből három háztartás vásárol húsvéti csokoládéfigurát az ünnepi időszakban, ez az arány hasonló a karácsonyi figurák esetében tapasztalthoz. A kisgyermekes háztartások helyett a negyvenes vagy idősebb háziasszonyok nagybevásárlásai mozgatják a húsvéti csokoládéfigura-, illetve a sonkapiacot.


A GfK közlése szerint az előző húsvéti szezonban a háztartások fele – kétmillió háztartás – vásárolt összesen 6200 tonna kötözött, füstölt, főtt, főtt-füstölt húst, illetve sonkát, mintegy hétmilliárd forint értékben. A feldolgozott sonkatermékek fő vásárlói a 40 évesnél idősebb háziasszony vezette, valamint a nagyvárosi és a budapesti háztartások. Ugyanakkor a fiatalabbak és a kisebb településen élők körében sokkal kevésbé elterjedt e termékkör vásárlása.

A mennyiséget tekintve is az idősebb háztartások dominálnak: az 50 év feletti háziasszonyok vásárolják a teljes mennyiség mintegy kétharmadát.

A GfK szerint a lakosság körülbelül kétharmada nyilatkozott úgy, hogy a tőkehúsok és a húskészítmények vásárlása során figyel a termékek eredetére. Az életkor előrehaladtával és a magasabb végzettséggel egyre fontosabbnak tartják a vásárlók a termék hazai eredetét.

A sonkafogyasztással együtt a mustár és torma vásárlóinak száma is növekszik az ünnepek idején, az értékesített mennyiség ezekben a hónapokban mintegy másfélszerese az átlagosnak.

(Forrás: MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 17.

Így működnek majd a távfelügyelt boltok

A közelmúltban jelentették be, hogy rövidesen Magyarországon is elindulnak az első úgynevezett „hibrid” boltok, melyek nappal a ma ismert formában, a megszokott nyitvatartási időn kívül pedig személyzet nélküli üzemmódban várják a vásárlókat. A lehetőség technikai feltételeiről, illetve a használatának módjáról a megoldást fejlesztő Laurel Kft. május 15-i retailkonferenciáján közöltek részleteket.

2024. május 17.

Mi lesz a nyaralásokkal 2024-ben?

Nagyjából két évvel a koronavírus-járvány okozta sokk után úgy tűnik, mostanra újra megjött a magyarok utazási kedve, sőt új dimenzióba lépett. Az Everguest megbízásából készített friss Tárki – kutatás szerint az idén a magyarok több mint harmada (34%) tervezi, hogy részt vesz hosszabb-rövidebb utazáson, az elmúlt évhez képest bővül az utazást tervezők aránya. Az idén a magyarok több mint háromnegyede tervezi, hogy időt tölt a Balatonnál, a fővárost is évről évre egyre többen választanák. A válaszadók többsége azonban aggodalommal tekint a folyamatosan emelkedő árakra, ami továbbra is komoly kihívást jelent a belföldi turizmus számára.

2024. május 17.

Fontos transzferár-kötelezettségek és határidők | A pénz beszél

Május 31-ig kell elkészíteniük a társasági adóbevallásukat a naptári éves adózóknak. Azon cégek esetében, amelyek kapcsolt ügyleteket is bonyolítottak az adóévben, transzferár-nyilvántartás készítési, valamint transzferár-adatszolgáltatási kötelezettség is felmerülhet. Összefoglaljuk a legfontosabb teendőket.