Bizalmatlanok a cégvezetők


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A magyar gazdaság legnagyobb problémájának a bizalom és a kiszámíthatóság hiányát nevezték a PricewaterhouseCoopers (PwC) második vezérigazgatói felmérésében megkérdezettek, akik új termékek bevezetésével és a belföldi piaci részesedés növelésével akarják fejleszteni cégeiket.


Futó Péter, a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetségének (MGYOSZ) elnöke a felmérést bemutató szerdai budapesti sajtótájékoztatón elmondta, hogy a megkérdezett 171 vezérigazgató több mint fele az MGYOSZ tagja.

A véleményt nyilvánító vezérigazgatók közül 111 multinacionális céget irányít, 30 német tulajdonosi hátterű, 19 Győr környékén működik – ismertette Lőcsei Tamás, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője.

A vezérigazgatók 60 százaléka vélte úgy, hogy a cége az idén növekedni fog, a magyar gazdaság növekedésére viszont csak 5 százalékuk számít – hívta fel a figyelmet Lőcsei Tamás. Ezt azzal magyarázta, hogy a külföldi piacra termelők véleményét tükrözték a válaszok.

A cégvezetők leginkább a kormányzati intézkedésektől és a magyar makrogazdaság problémáitól tartanak, 84 százalékuk jelölte meg ezt fontos problémának. Második helyen a kiszámíthatatlan gazdasági növekedés állt 80 százalékkal, míg harmadik helyen a növekvő adóterhek szerepeltek 71 százalékkal. A PwC globális felmérésében a kormányzati intézkedések mutatója 71 százalék volt, a kiszámíthatatlan gazdasági növekedés 81, míg a növekvő adóteher 62 százalékkal szerepelt.

A kormánytól első helyen azt várják a magyarországi vezérigazgatók, hogy képzett munkaerőt biztosítson számukra. Második helyen a banki stabilitás, harmadikon a szegénység és az egyenlőtlenség felszámolása, míg a negyediken az infrastruktúra javítása szerepelt.

A cégvezetők Magyarország szempontjából Németországot nevezték meg a legfontosabb gazdasági partnernek, a második Románia, a harmadik pedig Kína lett. Egy évvel korábban a második Oroszország volt, Kína pedig a 10. helyen szerepelt. A világfelmérésben Kína, USA és Brazília volt a rangsor.

Futó Péter kiemelte a kutatás-fejlesztés fontosságát. Rámutatott, hogy Magyarország jelenleg a bruttó hazai termék (GDP) 0,9 százalékát fordítja erre, míg az EU átlag 1,9 százalék, az USA-é több mint 3 százalék. Az EU célul tűzte ki, hogy 2020-ra elérje az USA szintjét.

(Forrás: MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 16.

2024-ben már nem elég egy-egy marketing eszközben gondolkodni

Mások mellett Balogh Levente, a Szentkirályi ásványvíz alapítója, Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, Sárospataki Albert, a Billingo vezérigazgatója és Huszár Viktor, a Teqball társalapítója is előadást tart az idei Maximum Web és Marketing Konferencián, ahol a résztvevő vállalkozók elsősorban a sikeres cégvezetés és online működés megvalósításához gyűjthetnek hasznos tudást a leghitelesebb példaképektől.