Csökkent a hazai akvizíciók értéke


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A magyarországi vállalati felvásárlások és fúziók (M&A) értéke 69 százalékkal csökkent tavaly, becsült összege 550 millió dollárra esett – derül ki az Ernst and Young felméréséből.


Az adatok szerint a régión belül tavaly a magyar M&A piac csak a hatodik volt, a török (17 milliárd dollár), a cseh (8,3 milliárd), a lengyel (8 milliárd), a szlovák (3,4 milliárd) és a román (800 millió) mögött – mondta Dezse Margaret, az Ernst and Young vezető partnere egy hétfői hétfőn sajtótájékoztatón.

A magyar tranzakciók 32 százalékánál hozták nyilvánosságra az üzlet értékét, szemben a 2011. évi 43 százalékkal. Magyarországon tavaly 82 tranzakciók zártak le, az üzletek átlagos értéke 6,7 millió dollár volt.

A felmérésben csak a privátszféra felvásárlásai és fúziói szerepelnek, így például a 2011. évi magyar statisztika nem tartalmazta a Mol részbeni visszavásárlását – jelezte Dezse Margaret, hozzátéve, hogy „ha a BorsodChem 2011. évi 900 millió dolláros tranzakciójával tisztítjuk a 2012-es adatot, akkor már nem olyan nagymértékű a tavalyi visszaesés”.

(Forrás: MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 16.

2024-ben már nem elég egy-egy marketing eszközben gondolkodni

Mások mellett Balogh Levente, a Szentkirályi ásványvíz alapítója, Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, Sárospataki Albert, a Billingo vezérigazgatója és Huszár Viktor, a Teqball társalapítója is előadást tart az idei Maximum Web és Marketing Konferencián, ahol a résztvevő vállalkozók elsősorban a sikeres cégvezetés és online működés megvalósításához gyűjthetnek hasznos tudást a leghitelesebb példaképektől.