Duna House: jelentős kedvezményekkel lehet számolni piaci zöld hitelnél


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Jelentős kedvezményekkel lehet számolni ingatlanvásárlásnál az energiatakarékosságot szem előtt tartó, piaci zöld hitelek igénylésénél – hívta fel a figyelmet a Duna House, pénzügyi közvetítője a Credipass összegzése alapján.

A kedden küldött közleményben felidézik, hogy a Növekedési Hitelprogramban (NHP) folyósított zöld hitelek igénylésének lehetősége egy éve véget ért, de bizonyos bankok továbbra is kínálnak kedvező feltételek mellett piaci zöld hiteleket.

Rámutattak arra, hogy Magyarországon továbbra is nagy számban találhatók rossz energetikai besorolású ingatlanok, ezért egyre sürgetőbb a lakásállomány zöldítése. Ingatlankeresésnél egyre fontosabb az érdeklődők számára, hogy milyen energetikai jellemzőkkel rendelkezik az adott ingatlan, mekkora befektetést jelentene egy nagyobb felújítás.

Újdonság, hogy 2023 áprilisától a piaci zöld hitelek már elérhetőek Minősített Fogyasztóbarát Lakáshitel formájában is, továbbá a hitelcélok kibővítésével már nemcsak új lakás építésére, hanem használt ingatlan korszerűsítésére is igényelhető ez a kölcsöntípus – írják a közleményben.

A zöld hitelcélt energetikai tanúsítvány készítésével kell igazolni, amelynek díját például fogyasztóbarát hitel esetében a bank átvállalja. A zöld hitelcélok teljesítését a banknak 12 hónapon belül kell leellenőriznie, amit vagy helyszíni szemlével, vagy az elvégzett munkákról készült számlák bekérésével tehet meg. Fontos még, hogy amennyiben az adós a hitelező bank által megjelölt határidőn belül nem teljesíti az egyedi szerződésben vállalt zöld hitelcélt, a bank a folyósítási díjat, a Hiteles Energetikai Tanúsítvány (HET) átvállalt költségét, valamint a zöld hitelcélhoz kapcsolódóan átvállalt további díjakat és költségeket visszamenőlegesen érvényesítheti – foglalta össze a Duna House.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. november 21.

Deloitte: A Z generáció a biztosítási piacon is mást akar

A Z generáció új kihívások elé állítja az európai biztosítási piacot. Ők a digitális technológiák fejlődése, a gazdasági bizonytalanságok és a környezeti válságok hatására másfajta hozzáállással viszonyulnak a pénzügyi és biztosítási termékekhez. Amellett, hogy elsősorban a személyre szabott és kisebb biztosítási termékeket keresik, a családi és baráti kapcsolatokon alapuló bizalom is meghatározó szerepet kap döntéseikben – derül ki a Deloitte friss, kilenc európai országra kiterjedő kutatásából. A magyar fiatalok, külhoni társaikhoz hasonlóan a megszokott biztosítási termékek helyett inkább digitális megoldásokat és környezettudatos szolgáltatókat keresnek, miközben elvárják a rugalmas és átlátható szolgáltatásokat és termékeket. A biztosítók számára óriási a feladat, hogy alkalmazkodjanak a változó igényekhez és hosszú távú kapcsolatokat építsenek a jövő generációjával.

2024. november 20.

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.