E-kereskedelmi konferencia lesz februárban


Február 17-én rendezik meg a Lurdy Házban Magyarország az Ecommerce Expót, amely 2016 óta a magyar internetes kereskedelem csúcstalálkozójának számít.

Az elmúlt időszakban a koronavírus-járvány alaposan átalakította az e-kereskedelmet. Miközben a piaci szereplők száma megkétszereződött, korábban soha nem látott drágulás lett tapasztalható a hirdetési költségekben. Ez az időszak eddig sosem látott kihívások elé állította még a legjobbakat is – derül ki a szervezők közleményéből.

„A tavalyi évben a pandémia miatt el is maradt az esemény, pedig nagy szükség van egy ilyen konferenciára, hiszen az e-kereskedelem volt az egyik olyan iparág, ami a legnagyobb növekedést érte el az elmúlt időszakban” – mondta Guba Vanda, főszervező.

A 2022-es Ecommerce Expón vezető iparági tanácsadók hozzák el a legfrissebb tapasztalataikat arról, hogyan lehet sikeres webáruházat üzemeltetni ezen a megváltozott piacon. 2020-ban 909 milliárd forint volt az hazai e-kereskedelmi forgalom, ez 45 százalékos növekedést jelent. Az esemény főszervezője szerint még ennél is jelentősebb szám, hogy több mint 56 százalékkal nőtt a webshopok száma, ami egyébként is évről évre dinamikusan növekszik.

Kezdőknek és haladóknak

Guba Vanda szerint legalább három évet ugrott előre a fejlődésben az e-kereskedelmi szektor alig 12 hónap alatt. Ennek oka, hogy nagyon sok offline bolt volt, akik pont a világjárvány hatására voltak kénytelenek megjelenni az online piacon is. A rendezvény és a különböző előadások nemcsak azoknak szólnak, akik már rendelkeznek webáruházzal, hanem azoknak is, akik most gondolkoznak az induláson. Sőt, akár van már termékük, akár nincs, akkor is hasznos lehet, mert nemcsak arra kaphatnak választ, hogy milyen termékkel érdemes indulni, hanem arra is, hogy ha már van egy termék azt hogyan kell értékesíteni.

Szakértők szerint látszik, hogy egyre erősebb a bizalom az emberekben az e-kereskedelem iránt. Már nem tartunk annyira az előre fizetéstől.

Inspiráló előadók

A februári konferencián több mint 80 kiállító vesz részt, közel 50 előadás lesz meghallgatható, amely olyan inspiráló találkozásokat eredményezhet, amitől egy cég könnyedén szárnyalásnak indulhat.

„Az Ecommerce Expoban az a jó, hogy olyan emberek találkoznak egymással, akik hasonló cipőben járnak. Ráadásul egy napon lehet megismerkedni azokkal, akikkel akár az egész évben üzleti kapcsolatban állhatunk” – tette hozzá a főszervező.

Az előadók között lesznek kereskedők, szakmai szolgáltatók és marketingesek, akik legfrissebb gyakorlati tudásukat osztják meg, többek között: Fürjes Ádám, a Rossmann webshop vezetője, Sárospataki Albert, a Billingo Technologies Zrt. vezérigazgatója, Patai Zoltán, a foodpanda ügyvezetője, Panyi Zsuzsi, a Lokálkosár alapítója vagy Ráczné Hegedűs Klára, a Magyar Posta vállalati értékesítési igazgatója.



Kapcsolódó cikkek

2022. január 20.

Automata bisztró nyílt Budapesten, a tulajdonos szerint ez a jövő

Pénztármentes kávézót nyitott tavaly év végén Budapesten a Kende Gastro Zrt; a családi vállalkozás alapítója sikeresnek nevezte az első magyarországi automata bisztrót, és megjegyezte, hogy a mesterséges intelligencián alapuló technológiával bármilyen működő üzlet kasszamentessé alakítható.

2022. január 19.

Ismét pályázhatnak a vállalkozások technológiaváltó támogatásra

A magyar kormány a járvány okozta válság után az uniós országok közül elsőként juttatta a hazai cégeket technológiafejlesztést is lehetővé tevő, példátlanul nagy összegű beruházásösztönző támogatáshoz, mert csak a vállalkozásokkal partnerségben lehetünk az évtized nyertesei. A nagy érdeklődés mellett zajló Technológiaváltó támogatási programban eddig 1700-nál is több vállalkozás kapott összesen több mint 210 milliárd forint támogatást és a mai naptól újabb 100 milliárd forintra lehet pályázatot benyújtani a GINOP Plusz keretében – jelentette be György László gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkár az Innovációs és Technológiai Minisztérium szerdán kiadott közleményében.

2022. január 19.

EY: végérvényesen átalakulhatnak a fogyasztói szokások

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 000 résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából. A megkérdezettek megfontoltabban költenek és egyre jobban ragaszkodnak a rugalmas munkavégzéshez.