Harmadával nőtt az e-kereskedelem
Közel 70 millió vásárlás pörgette tavaly az online kiskereskedelmet, így 32,4 százalékos éves növekedést követően 1203 milliárd forintos forgalommal zárta 2021-et.
Közel 70 millió vásárlás pörgette tavaly az online kiskereskedelmet, így 32,4 százalékos éves növekedést követően 1203 milliárd forintos forgalommal zárta 2021-et.
Szappanoperákra emlékeztető fordulatokkal, és komoly energiával megírt fiktív kommentekkel igyekeznek lehúzni a gyanútlan vásárlókat – figyelmeztet az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM).
Február 17-én rendezik meg a Lurdy Házban Magyarország az Ecommerce Expót, amely 2016 óta a magyar internetes kereskedelem csúcstalálkozójának számít.
Az e-kereskedelemben eladott termékek áfa vonzatát az átvétel időpontja és a számlán szereplő kibocsátási határidő befolyásolja – írja az RSM Blog.
2021. július 1-jétől uniós szinten módosulnak a webshopokra vonatkozó szabályok. A webshopon keresztül értékesítőknek érdemes előre felkészülniük, hogy a legoptimálisabb módon tudjanak értékesíteni és ezt adminisztrálni. A helyes üzleti modellel a vállalkozások egyrészt adómegtakarítást érhetnek el, másrészt csökkenthetik az adminisztratív terheket. Ellenkező esetben a webshopok kockázatot futnak, és jelentős adóbírságokra is számíthatnak.
A vállalkozásoknak házhoz vagy szabadon elérhető csomagpontra kell szállítaniuk a megrendelt termékeket, az üzlet nem lehetn átvevőpont – közölte az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára, Vámos György.
2021. január 4-től az online számla adatszolgáltatási kötelezettség szinte minden belföldi vállalkozás által kiállított számlára kiterjed, a webshopok értékesítéseire is. A NAV friss döntése szerint azonban a külföldi webshopok mentesülnek az online számla adatszolgáltatás alól a magyarországi értékesítéseik esetén.
Magyarországon az online divatüzletek 2020-as, 240 milliárd forintos forgalma 21 százalékkal 290 milliárd forintra nőhet az idén, részesedésük a divatpiacon a 2020-as 17,5 százalékról 20 százalékra emelkedhet 2023-ra.
A nehéz helyzetbe került vállalkozásoknak segít elindulni a digitalizáció útján a FlyBuilt: a magyar startup weboldalt és webshopot tervez 20 cégnek.
Az online kereskedelem forgalma tekintetében, az utolsó negyedévre a GKI Digital és az Árukereső.hu összességében, 25-30 százalékos növekedéssel számol, amivel az év egésze is 30 százalékos növekedés fölé kerülhet, amely kétszerese a tavalyi év bővülési ütemének.
Ismét jelentős változások várnak a magyar adóalanyokra, a 2021-től érvényes NAV online számla rendszert érintő változások kiterjesztik a számlajelentési kötelezettséget szinte az összes magyar társaság összes ügyletére.
A Gazdasági Versenyhivatal is csatlakozott azon európai fogyasztóvédelmi hatóságokhoz, akik az Európai Bizottság koordinálása mellett átfésülik az online platformokon a koronavírus járvánnyal összefüggésben népszerűsített termékek reklámjait. Az ellenőrzés célja, hogy kiszűrjék a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokat és ezáltal megelőzzék, hogy az európai fogyasztók ezek áldozataivá váljanak.
A hetedik éve készülő, szektorszintű felmérés alapján a hazai online kiskereskedelem 2019-ben elérte a bruttó 625 milliárd forintos éves forgalmat, ami mintegy 16%-kal múlta felül a 2018-as szintet. Az online értékesítés adja a teljes magyar kiskereskedelmi forgalom 6,3%-át – közölte közös felérése eredményét a GKI Digital és az Árukereső.
Az internetes kereskedelem látványos bővülésére a hatóságok is odafigyelnek, a hazai online üzleteknek így egyre bonyolultabb jogszabályokkal kell megküzdeniük – hangzott el a digitális értékesítési csatornák jogi kihívásairól szóló EY-rendezvényen. Az óvatlan piaci szereplők akár milliós büntetéseket is kockáztatnak, miközben akár növekvő bevételt és alacsonyabb költségeket is elérhetnének a fokozott jogi támogatással.
Nehezen tudnak megfelelni a jogszabályoknak, gyakran milliós büntetéseket kockáztatnak hazai online üzletek százai – hangzott el az EY konferenciáján. Egy hamarosan életbe lépő uniós direktíva további kihívás elé állíthatja az e-kereskedelmi szektor szereplőit.
Abban az esetben is el lehet állni egy online vásárlástól, ha nem tetszik a termék – mondta Böröcz Helga közjegyző hétfő reggel az M1 aktuális csatornán.
Az ellenőrzött webáruházak 90 százalékánál találtak valamilyen jogsértését az elmúlt években – mondta Keszthelyi Nikoletta, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára péntek reggel az M1 aktuális csatornán.
A fogyasztók jogainak védelme érdekében az ügyészség tizenhat webáruház szerződési feltételeit vizsgálta és mindegyikben talált törvénysértő kikötést – közölte Szabó Ferenc Pest megyei főügyész.
A Magyarországról indított internetes kiskereskedelemben elköltött vásárlások összértéke meghaladta az 1000 milliárd forintot tavaly, ami nagyjából 13 százalékos növekedést jelent – derül ki az eNet Internetkutató és Tanácsadó Kft. 2018-as e-kiskereskedelmi elemzéséből.
Az okostelefonok és állandó online jelenlét következtében 2017-ben az e-kiskereskedelem közel hatszor nagyobb forgalomnövekedést ért el, mint a hagyományos kiskereskedelem. Habár a vevők részéről még mindig a készpénz a legnépszerűbb fizetőeszköz, egyre inkább nő az online fizetés iránti igény, amire a kkv-szektornak is reagálnia kell1 – jelzi a K&H.