Energetikáról kisvállalatoknak – webinárium


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara online rendezvényt szervez a kisvállalkozók energiatudatosságának fejlesztése céljából 2023. január 30-n (hétfőn) 14:00-16:00 között.

A hazai energiaellátás kérdésében a kisvállalatok messze nem tájékozottak. Az információhiány pedig pánikot és veszélyes döntéseket indukál. Az a szolgáltató, aki nem tudja milyen energia árai lesznek akár csak egy negyedév múlva, a maga szempontjából akkor számol helyesen, ha túlemeli az árait, a legrosszabb kilátásokra is felkészülve. Ennek a hatását mindannyian sejtjük.

Nagy az információ hiány a kisvállalati vezetők körében. Kezdve az energiahordozókat jellemző mértékegységektől, az energetikai számlákon át, a hatósági eljárások rendjéig mindenhol csak a kérdések állnak. A konferencián ezek a kérdések is terítékre kerülnek.

A szolgáltató által kiküldött számlák, kielégítik-e a számlaadás alapcélját, azaz azt, hogy pontosan tudjam, amilyen szolgáltatást rendeltem egy meghatározott áron, megkaptam e azt és az ár megnyugtatóan a tényleges fogyasztás és az egységár szorzata.

Furcsa lenne egy liter tejet venni a sarki közértben, ahol az ár táblán a következők állnak: „Kedves Vásárló! A tej átlagos szállítási költsége ebben a hónapban 9.83 % /beszerzési ár/liter; az üzletnek a termékre eső téli fűtési költsége 5.32 Joul fűtőértékű gáz mindenkori napi Ft/liter egyenértékese,  a beszerzési ára a Rotterdami Tőzsde mai árfolyamával korrigált január 1-i ár (352.21 Ft) tárgyheti Ft/Euro árfolyammal korrigálva. A pontos összeget és az elszámolást a fizetéskor a számlájára írjuk. Segíteni tudna ez mennyi Ft most? Kérem forduljon az ügyfélszolgálatunkhoz az info@ugyfelszolgalat.hu címen, vagy a telefonos információ szolgálatunkhoz a 06 80 122 112 2112 számon… (A fenti szöveg természetesen paródia, tudatos szakszerűtlenségekkel. Ha Ön mégis találkozott volna valami effélével az csak a véletlen műve lehetett.)

A konferencián arról folytatnak vitát, hogy az energetika területén mi a legcélravezetőbb vállalati magatartás.  Miben és hol kérhető állami – hatósági segítség. A kerekasztal beszélgetés résztvevői kutatók és oktatók, érdekképviseletek, kormány, vállalatok.

Természetesen szóba kerülnek a 2023-as év energetikai kilátásai, a vállalati takarékosság legjobb gyakorlatai, az energetikai átállások gáz – elektromos, vagy megújuló beruházásai , pályázati lehetőségei, egyéb forrásai. Szó esik majd a paródiában is érzékeltetett anomáliákról és az abban a témában kapható segítségről is.

A beszélgetés célja a tájékozott ügyvezető. – írja a koncerencia meghívó. Viszont nem cél a mára kialakult pánik fokozása, épp ellenkezőleg, a megnyugtatás és a pontos tájékoztatást tekintjik a feladatunknak.

Előzetes regisztráció az online rendezvényre a kkvhaz@kkvhaz.hu e-mail címen.

BKIK – KKVHÁZ  rendezvény 2023. január 30 (hétfő) 14:00-16:00 ONLINE

Forrás: BKIK


Kapcsolódó cikkek

2024. május 17.

Csökkent az AutoWallis árbevétele és nyeresége

Az AutoWallis csoport 89,1 milliárd forint árbevételt ért el az első negyedévben, 11 százalékkal kevesebbet, mint az előző év azonos időszakában. Adózás utáni eredménye 1,48 milliárd forint lett, 70 százalékkal csökkent a tavalyi első negyedévhez képest – közölte a vállalat pénteken.

2024. május 17.

Fontos határidő közeledik a gazdasági szankciókkal érintett magyar cégeknek

Az ukrán-orosz háborúra reagálva az Európai Unió a közelmúltban újabb gazdasági szankciókat vezetett be Oroszországgal szemben. Az egyik legfontosabb változás, hogy bizonyos, az orosz cégek vagy szervek részére nyújtható, biztosítható vagy értékesíthető szolgáltatások, amelyek eddig a szankciók alól mentességet élveztek, 2024. június 20. napjától csak hatósági engedély birtokában végezhetők majd. Melyek ezek a szolgáltatások? Honnan szerezhető be az engedély és milyen feltételeknek kell majd megfelelni? Mivel a határidő vészesen közeleg, ezért a Schönherr Hetényi Ügyvédi Iroda munkatársai, dr. Bognár Alexandra és dr. Suller Noémi segítenek eligazodni az új szabályozásban a fenti kérdések megválaszolásával.