Eredményes volt a GVH eljárása, szinte minden vállalását teljesítette az LG


A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) utóvizsgálat keretében vizsgálta, hogy az LG Electronics Magyar Kft. (LG) teljesítette-e egy korábbi eljárás során tett vállalásait. A GVH megállapította, hogy korábbi eljárása eredményes volt, a vállalkozás döntő részben javította a feltárt problémákat – jelentette be szerdai közleményében a hivatal.

A nemzeti versenyhatóság eredeti eljárása annak vizsgálatára indult, hogy az LG magyar nyelvű honlapja megfelelően tájékoztatta-e a fogyasztókat egyes mobiltelefon-készülékei víz-, por- és ütésállóságáról, vagy megtévesztette-e ezekkel kapcsolatos állításaival a magyar fogyasztókat. Az eljárás 2020 őszén a vállalkozás önkéntes kötelezettségvállalásának elfogadásával zárult, mely szerint az LG pontosabban fogja tájékoztatni a fogyasztókat készülékei tulajdonságairól.

A GVH a kötelezettségvállalások teljesítését következetesen vizsgálja. A most lezárult utóvizsgálat során a versenyhatóság megállapította, hogy eredeti eljárása eredményes volt, az LG döntő részben teljesítette vállalásait, egyértelműsítette a készülékeivel kapcsolatos tájékoztatásait abban az időszakban, amikor még jelen volt a mobiltelefonok piacán (ahonnan a vállalkozás később, 2021 végén kivonult).

A vállalások maradéktalan teljesítését ugyanakkor nem lehetett megállapítani, mivel a cég kisebb hiányosságokat követett el – hangsúlyozta a GVH. Tekintettel arra, hogy az LG nem minősül kis- és középvállalkozásnak így a GVH az irányadó szabályok szerint a hiányos teljesítés esetében mindig bírságot szab ki. Az LG az eljárás során együttműködött a GVH-val – a tényeket nem vitatta, és a jogorvoslatról is lemondott -, így a nemzeti versenyhatóság, a bírságot 20 százalékkal csökkentve, 1,2 millió forintos bírságot szabott ki a vállalkozásra.

Az ügy arra hívja fel a figyelmet, hogy a vállalkozásoknak – a GVH-val való együttműködés mellett – különösen ügyelniük kell arra, hogy az önként vállalt, és a versenyhatóság által kötelezővé tett vállalásoknak maradéktalanul megfeleljenek – hangsúlyozta a versenyhatóság.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 28.

„Vásárold meg most, fizesd ki később” – új trend az online vásárlásoknál, már elérhető a BNPL-szolgáltatás az MBH Banknál

Újfajta, hazánkban még kevéssé ismert szolgáltatást tett elérhetővé az MBH Bank a vállalkozások számára. A halasztott fizetés („Buy now, pay later”, BNPL) lényege az, hogy a vásárló a megvásárolt dolgokat később, akár kamatmentes részletekben fizetheti ki, miközben az eladó azonnal hozzájut az értékesített áru ellenértékéhez. A folyamat egyszerűbb és gyorsabb, mint egy áruhitel-konstrukció, vagy egy hitelkártya, az eladó számára pedig a banki háttérnek köszönhetően biztonságos. A tapasztalatok szerint a halasztott fizetési lehetőség számottevő üzleti növekedést is generálhat azzal, hogy növeli a vásárlási kedvet és a kosárértéket. A szolgáltatás a céges vevői ügyfélkörrel rendelkező vállalkozók számára érhető el az MBH Bank BUPA platformján.

2024. május 28.

Szolgáltatási szerződést kötött az Eco-First és a Mol

Hosszú távú szolgáltatási szerződést kötött az Alteo kizárólagos tulajdonában álló Eco-First Kft. és a Mol Nyrt., magas inerttartalmú földgáz hasznosítása érdekében – tette közzé az Alteo Energiaszolgáltató Nyrt. a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján hétfőn.

2024. május 28.

10 százalékos bérnövekedés várható a kkv-szektorban

Tovább nőtt a tervezett fizetésemelés mértéke a kkv-szektorban, átlagosan 10 százalékkal magasabb bérre számíthatnák a munkavállalók. A K&H kkv bizalmi index felmérésből az is kiderül, hogy cafeteriában viszont 10-ből mindössze 4 cég gondolkodik. Jelenleg a 13. havi fizetés, a közlekedési költségtérítés és a SZÉP kártya a legnépszerűbb juttatási formák.