EY: A magyarok a legnyitottabbak a digitális technológiákra a régióban


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A magyar lakosok készültek fel leginkább az új technológiai megoldások felhasználására a kelet-közép-európai régióban – derül ki az EY 3600 fő megkérdezésével készült kutatásából. Ma már érintős bankkártyával fizetnek itthon a legtöbben, a következő években pedig szívesen követnék egyetlen alkalmazáson keresztül különféle bankszámláik aktivitásait. A válaszadókat kedvezőbb árazással, rugalmas ügyintézéssel és minél jobb online felhasználói élménnyel lehetne elcsábítani jelenlegi pénzintézetüktől.

A magyarok a legnyitottabbak a digitális megoldások alkalmazására a régió országai közül. A hazai lakosság több mint kétharmada (71%) igyekszik online intézni mindennapi ügyeit, miközben a térség országainak átlaga mindössze 44 százalék az EY felmérése szerint.

Az emberek döntő többsége (72%) ma már érintős bankkártyával vásárol, 16 százalékuk tervezi, hogy ezzel a megoldással fizet a jövőben. Minden harmadik megkérdezett (33%) kipróbálta már a mobilfizetést is, ami a felmérésben résztvevő államok eredményeit tekintve kimagasló érték.

„A magyarok várják azokat a technológiai újításokat, amelyekkel még kényelmesebben intézhetik pénzügyeiket. Az emberek közel fele ezért használ vagy kipróbálna alternatív online pénzügyi szolgáltatókat is” – emelte ki Demeter Ákos, az EY Tanácsadási Üzletágának Partnere. A szakember hozzátette, hogy a bankoknak reagálniuk kell erre az igényre, hogy tovább tudják növelni ügyfeleik számát és megőrizzék versenyelőnyüket a feltörekvő technológiai cégekkel szemben. Ezt elsősorban kedvező díjszabással, rugalmas és minőségi szolgáltatással, valamint az online felhasználói élmény növelésével érhetik el.

A kutatás arra is rámutat, hogy a magyarok többsége (78%) szívesen követné nyomon a különböző pénzintézeteknél vezetett bankszámláinak egyenlegét egyetlen alkalmazáson keresztül. Ezt az applikációt egy megbízható, felhasználóbarát és erős pénzügyi háttérrel rendelkező szolgáltatótól fogadnák el a megkérdezettek.


Kapcsolódó cikkek

2019. június 17.

EY: Dinamikusan nő az igény az online banki szolgáltatásokra

Bíznak a bankjukban a magyarok, de egyre többen fordulnának kizárólag online elérhető pénzintézetekhez – mutat rá az EY 3600 fő megkérdezésével készült kelet-közép-európai régiós kutatása. A hazai lakosság többsége szerint ráadásul egy már nem lesz szükség hagyományos bankok szolgáltatásaira.
2019. május 17.

EY: egyre kedvezőbbek a világgazdasági kilátások a cégvezetők szerint

A bizonytalan geopolitikai hangulat ellenére is világszerte optimisták a cégvezetők a makrogazdasági kilátásokkal kapcsolatban – állapítja meg az EY legfrissebb, 2900 felsővezető megkérdezésével készült tőkebizalmi elemzése – olvasható a cég Adó Onlinehoz eljuttatott közleményében.