EY: az ételrendelés is az infláció áldozatául eshet


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A megélhetési költségek emelkedésének hatására egyre többen tervezik visszafogni a költéseiket – mutat rá az EY több mint 22 000 fogyasztó bevonásával készült nemzetközi kutatása.

Világszerte szinte kivétel nélkül mindenki aggódik (94%) a megélhetési költségek drágulása miatt. A válaszadók több mint fele (54%) a jövőben kevesebbet vásárolna egyrészt azért, hogy megtakarítson (73%), másrészt, mert úgy érzi, nincs szüksége újabb holmikra (49%).

Leginkább a divatos kiegészítőkön (61%), a játékokokon és technikai eszközökön (51%) spórolnának az emberek, de visszafognák a ruhára és cipőre is (44%) fordított költéseiket is. A takarékoskodás jegyében gyakrabban főznének otthon, és sokan (43%) az ételrendelésről is lemondanának.

„Annak a korszaknak gyakorlatilag vége van, amikor elég volt a megfelelő helyen, jó áron árulni a terméket, az pedig megtalálta a vevőit. Az emberek napról napra egyre tudatosabban vásárolnak. Számos esetben látunk már példát arra, hogy a márkahűség hátrébb kerül a fogyasztói preferencialistán, az ár-érték aránnyal szemben, olyannyira, hogy sokan hónapokat is várnak az ünnepi időszak akcióira egy-egy nagyobb cikk beszerzésével” – hívta fel a figyelmet Palincsár László, az EY Customer & Growth szolgáltatások vezetője. „Olyan, a fogyasztói elköteleződést támogató üzleti stratégiát kell kidolgozniuk a vállalatoknak, ami amellett, hogy vásárlásra ösztönzi a fogyasztókat, képes növelni a vevők elégedettségét és ezáltal biztosítani a cég hosszútávú eredményességét” – tette hozzá.

A látványos kereskedelmi akciók az idei ünnepi szezonban is vonzzák a vásárlókat. A Black Friday-hoz hasonló leárazásokon az európai válaszadók több mint fele (54%) részt venne, sőt világszerte tízből heten (71%) erre az időszakra halasztják egyes termékek beszerzését. Tovább nőtt az aránya azoknak, akik ilyenkor online válogatnak, míg a kifejezetten üzletekben vásárlók köre 14 százalékkal csökkent tavalyhoz képest.


Kapcsolódó cikkek

2023. június 21.

A megélhetési költségek növekedése miatt minden negyedik munkavállaló állást keres

A felmondási hullám világszerte folytatódik, mivel a megélhetési költségek növekedése arra készteti a munkavállalókat, hogy jövedelmezőbb állás után nézzenek. A PwC globális munkaerőpiaci kutatása 46 ország és földrajzi terület közel 54 000 munkavállalójának – köztük magyarországi válaszadók – véleményét és magatartását vizsgálta. A felmérés arra is rámutat, hogy jelentősen csökkent azon munkavállalók aránya, akiknek a hó végén marad pénzük, illetve, hogy a nehéz anyagi helyzetben lévő munkavállalók a legkevésbé felkészültek a gazdasági változásokra és a mesterséges intelligencia térnyerésére.
2023. március 29.

A biztos munkahely és a rugalmasság egyaránt fontos

Továbbra is kiemelt fontosságú a dolgozók számára a munka-magánélet egyensúlya, a flexibilis munkavégzés, de a munkahely által képviselt értékrend és a befogadó légkör is. A megélhetési költségek gyors emelkedése miatt az emberek a munkáltatójukhoz fordulnak segítségért, de készek túlórázni, másodállást vállalni, jövedelmezőbb munkát keresni, és akár a munkaerőpiacról való kilépésüket is késleltetni.
2023. május 9.

A magas infláció miatt kevésbé érzik magukat biztonságban a magyarok

Jelentősen csökkent egy év alatt a 30-59 évesek körében azoknak az aránya, akik kimondottan biztonságosnak tartják az anyagi helyzetüket – derül ki a legfrissebb K&H biztos jövő kutatásból. Sokan kedvezőtlenebbül látják az anyagi helyzetüket, ez pedig részben az inflációs nyomással, azaz a mindennapokban érzékelhető drágulással magyarázható.