EY: az ételrendelés is az infláció áldozatául eshet
Kapcsolódó termékek: Cégjogi kiadványok, Vállalati Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A megélhetési költségek emelkedésének hatására egyre többen tervezik visszafogni a költéseiket – mutat rá az EY több mint 22 000 fogyasztó bevonásával készült nemzetközi kutatása.
Világszerte szinte kivétel nélkül mindenki aggódik (94%) a megélhetési költségek drágulása miatt. A válaszadók több mint fele (54%) a jövőben kevesebbet vásárolna egyrészt azért, hogy megtakarítson (73%), másrészt, mert úgy érzi, nincs szüksége újabb holmikra (49%).
Leginkább a divatos kiegészítőkön (61%), a játékokokon és technikai eszközökön (51%) spórolnának az emberek, de visszafognák a ruhára és cipőre is (44%) fordított költéseiket is. A takarékoskodás jegyében gyakrabban főznének otthon, és sokan (43%) az ételrendelésről is lemondanának.
„Annak a korszaknak gyakorlatilag vége van, amikor elég volt a megfelelő helyen, jó áron árulni a terméket, az pedig megtalálta a vevőit. Az emberek napról napra egyre tudatosabban vásárolnak. Számos esetben látunk már példát arra, hogy a márkahűség hátrébb kerül a fogyasztói preferencialistán, az ár-érték aránnyal szemben, olyannyira, hogy sokan hónapokat is várnak az ünnepi időszak akcióira egy-egy nagyobb cikk beszerzésével” – hívta fel a figyelmet Palincsár László, az EY Customer & Growth szolgáltatások vezetője. „Olyan, a fogyasztói elköteleződést támogató üzleti stratégiát kell kidolgozniuk a vállalatoknak, ami amellett, hogy vásárlásra ösztönzi a fogyasztókat, képes növelni a vevők elégedettségét és ezáltal biztosítani a cég hosszútávú eredményességét” – tette hozzá.
A látványos kereskedelmi akciók az idei ünnepi szezonban is vonzzák a vásárlókat. A Black Friday-hoz hasonló leárazásokon az európai válaszadók több mint fele (54%) részt venne, sőt világszerte tízből heten (71%) erre az időszakra halasztják egyes termékek beszerzését. Tovább nőtt az aránya azoknak, akik ilyenkor online válogatnak, míg a kifejezetten üzletekben vásárlók köre 14 százalékkal csökkent tavalyhoz képest.