Felvásárlások jöhetnek a biztosítási piacon


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A régiós biztosítói piac fragmentált, további piaci konszolidációk várhatók – áll a Deloitte tanulmányában, amely szerint a háború visszavetette a cégfelvásárlásokat.

Az orosz-ukrán háború okozta növekvő bizonytalanság miatt felére esett vissza a tranzakciók száma a biztosítási piacon a régióban: 2022-ben összesen 9 tranzakció zajlott le, amelyből 7 le is zárult, szemben az egy évvel azelőtti 18-cal, illetve 17-tel – derül ki a Deloitte tanulmányából.

A tanulmány szerint az elmúlt öt évben a legtöbb tranzakció, összesen 20 darab a legnagyobb biztosítási piaccal rendelkező Lengyelországban történt. Magyarországon ebben az időintervallumban 7 ügyet regisztráltak, ami – Bulgáriával együtt – a harmadik legmagasabb; a második helyre Csehország került 12 eladással.

A régió legaktívabb felvásárlója az elmúlt közel öt évben a VIG volt, amely 9 felvásárlásban szerepelt vevőként, de emellett a Generali és Allianz is jelentősen aktív szereplők voltak összesen 5-5 tranzakcióval. A régió legjelentősebb eladója összesen 8 tranzakcióval a Munich RE / ERGO csoport, illetve 6-tal az Aegon csoport volt. Az elemzésben szerepel, hogy az elmúlt évek egyik legjelentősebb tranzakciója az Aegon magyarországi üzleteinek értékesítése volt a VIG számára, amelynek során a magyar állam kisebbségi részedést szerzett a VIG magyar biztosítóiban, azaz az Union Biztosítóban és az egykori Aegon Magyarországban.

A könyvvizsgáló szakértői megállapították, hogy a régiós biztosítói piac fragmentált, további piaci konszolidációk várhatók. A legtöbb biztosító, 37 Lengyelországban működik, amelyet Bulgária és Bosznia-Hercegovina követ 25 társasággal, majd Csehország következik 23 és Magyarország 21 céggel. Litvániában és Szlovéniában 17 biztosító, Romániában, Horvátországban és Észtországban 15, Szerbiában 14, Lettországban 13, Szlovákiában és Észak-Macedóniában 11, Albániában 9 céget regisztrálnak.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. április 23.

Kevesebbet költenek a cégek reklámra

Elértéktelenedett a magyarországi média reklámárazása, kevesebbet költenek a cégek reklámra a Mindshare, Magyarország egyik vezető médiatervező- és vásárló ügynökségének legfrissebb elemzése szerint, amely közel száz, a legnagyobb hirdető reklámköltési- és pénzügyi adatait vizsgálta, kiegészítve  a Kantar Media Adex és a Nielsen közönségméréseinek adataival – közölte az ügynökség,