Finn üzleti klub nyit Budapesten – önsegítő megoldás nehéz gazdasági helyzetben


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Idén ősszel érkezik meg Helsinkiből a Boost Finland testvére, a Boost Hungary, párhuzamosan az észtországi networking klub alapításával. A finn üzleti csoportok kiemelt alapértéke a lifelong learning, vagyis az élethosszig tartó tanulás. Tarmo Herlevi 12 éve járt networking eseményekre, majd az első Covid-időszak alatt alapította meg a finn mentalitásra épülő networking koncepciót, a finn Boostot. A tanulás mellett még egy cél mozgatta az új formátum és metodika kialakításában: a vállalkozói magány megszüntetése.

„Vállalkozóként rengeteg ember vesz körül egész nap, ott a család és a munkatársak is. Mégis bizonyos értelemben magányos voltam. Más vállalkozók társasága hiányzott, akikkel hasonlóak a céljaink és a problémáink. Élőben akartam velük találkozni” – emlékezik vissza a Boost alapítója, Tarmo Herlevi. Tízen – többek között Outi Impivaarával együtt – kidolgozták a saját networking és élethosszig tartó tanulás módszertanukat, Boost Finland néven. Outi felel a képzések kidolgozásáért, Tarmo pedig kiterjedt kapcsolatrendszerét hozta. A 10 vállalkozó a tradicionális finn értékek alapján dolgozta ki a konkurencia helyett a kooperációt, az egyéni felelősségvállalást és az őszinte emberi kapcsolatokon alapuló üzletkötést előtérbe helyező szervezetet.

Az első Boost csoportot Helsinkiben hozták létre, tavaly óta pedig már majdnem az összes finn városban: Espooban, Vantában,Tamperében, Tapiolában és Porvooban is működnek csoportok. Idén Finnország után – Észtország és Magyarország a Boost következő állomása. Saját coachok segítik a cégvezetők fejlődését. A koncepció lényege, hogy a cégvezetők a networking lehetőségek mellett rendszeres tanulással fejleszthetik önmagukat, cégeiket és egymás cégeit.

A finn kapcsolatépítő szakember ismertette: „Az összes Boost csoportnak egy saját, kvalifikált, legalább két év szakmai tapasztalattal rendelkező coacha van, aki a résztvevők szükségleteihez és igényeihez alakítja a képzéseket. Minden héten 20 perces tréningeket tart a cégvezetőknek. Évente négy alkalommal pedig egy félnapos képzést szerveznek, ahol a nagyobb lélegzetvételű témákat is van idő áttekinteni.”
A finn oktatás lényege nem a lexikális ismeretek átadása, hanem a lehetséges ismeretek bemutatása és a tanulók rávezetése az önfejlesztésre, illetve az önálló tanulásra. Tehát a finn oktatási rendszerben nem az emberek lexikális tudása nő, hanem megszerzik és megtanulják azokat a módszereket, amelyekkel önmaguk tudnak elmélyedni a számukra lényeges és szükséges tudásanyagban. A képzések témáját egy egyedi módszerrel határozzák meg.

A pszichológiából is ismerős kerék a Boost módszertanában is megjelenik. A Boost-kerék szemléletes formája annak, melyik területet érzik a cégvezetők erősebbnek, és melyiket látják fejlesztendőnek az életükben. Egy anonim online kérdőív kitöltésével 10-es skálán pontozhatják a területeket. A három fő kategória: a vezető maga, a cége és a szakmai kapcsolatai. Ezek a területek adnak ki egy kereket; ahol kevesebb pontot adtunk, ott megdöccenne a cég kereke, ezért dolgoznunk kell rajta. „Finnországban a kérdőívek eredményeként azt láttuk, hogy a leginkább fejlesztendő területek a sales és a marketing, a második helyen pedig a pénzügy és a könyvelés áll. De személyes problémákkal is foglalkozik a Boost, mint például, ha nehezen tudnak elaludni a vezetők, ez pedig rosszabb közérzethez és teljesítményhez vezet, így adott esetben a coachaink részletes ismertetőt adhatnak a jó alvás módszertanáról is” – osztja meg Mikael Denut, a Boost Hungary vezetője.
Minden oktatás után workshopot tart a csoport, ahol mindenkit arra bátorítanak, hogy a képzésen elhangzott lehetőségekből próbáljon ki legalább egyet a következő heti találkozóig, ahol majd megoszthatja ezzel kapcsolatban a tapasztalatait.

A legfontosabb nehéz gazdasági helyzetben networking csoporthoz csatlakozni – véli Mikael Denut. „Érdekes, hogy a networking csoportok épp recessziós időszakban születtek meg. Azért jöttek létre, hogy a cégek túléljék a kihívásokkal teli gazdasági helyzetet. Hiszen ilyenkor van minden vállalkozásnak a legnagyobb szüksége segítségre, megbízható partnerekre és alvállalkozókra.” – Tarmo Herlevi véleménye.

A Boost újításai közül az egyik legnépszerűbb, hogy amikor ajánlásból létrejön az üzletkötés, a csoporttag becsületkassza alapon fizethet az ajánlónak. A borravalóhoz hasonlóan itt is 10% jutalék kifizetése a bevett szokás. A Boostban a finn mentalitáshoz híven mindenkire úgy tekintenek, mint felelős felnőtt emberre, semmi nem kötelező, sem a találkozókon való megjelenés, sem a becsületkassza, sem az ajánlások, mert feltételezik a korrekt cégvezetői viselkedést. A magyarországi Boost vezetője szerint a finnországi Boostban részt vevő cégek nagyon izgatottak a magyar Boosttal kapcsolatban, a magyar cégvezetők pedig profitálhatnak a sikeres finn oktatási és üzleti modellből. „Azt hiszem, a Boost lett az első finnugor üzleti kör, hiszen finn, észt és magyar csoportjaink vannak” – zárja gondolatait Mikael Denut és Tarmo Herlevi.

(Forrás: A cég sajtóközleménye)


Kapcsolódó cikkek

2024. április 18.

Duna House: az illetékmenteség is a csok plusz egyik előnye lehet

A teljes visszafizetést tekintve több tízmillió forintot is megspórolhat az, aki a csok plusz támogatott hitelkonstrukciót és az ezzel járó illetékmentes ingatlanvásárlási lehetőséget választja – hívta fel a figyelmet csütörtökön kiadott elemzésében a Duna House.

2024. április 18.

Együttműködést kötött a VOSZ és az eMAG a kkv-k online értékesítésére

Partnerségi megállapodást írt alá a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) és az eMAG Magyarország az e-kereskedelmi know-how, valamint a magyar kis- és középvállalatok (kkv) online értékesítési csatornáinak fejlesztésére a régióban – közölte az eMAG csütörtökön.

2024. április 18.

A Bosch csoport növelte árbevételét csökkenés a Danone-nál

A Bosch csoport 2023-ban növelte árbevételét és eredményét, sikeresen folytatja növekedési stratégiáját – emelte ki csütörtökön Stefan Hartung, a Robert Bosch GmbH igazgatóságának elnöke a vállalat éves eredményeit ismertetve. A Danone francia élelmiszer- és italgyártó bevétele éves szinten 2,5 százalékkal, 6,79 milliárd euróra csökkent az idei első negyedévben – áll a cég honlapján.