Fogynak az egyéni vállalkozók


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Idén is tovább csökken az egyéni vállalkozások száma: az első negyedévben több mint 12,6 ezer vállalkozó szüntette meg tevékenységét, ezzel szemben pedig csak 7,2 ezer új vállalkozó jelent meg a piacon. Összességében tehát több mint ötezerrel csökkent az egyéni vállalkozók száma három hónap alatt.

A Napi Gazdaság cikke

A jelenség ugyanakkor nem meglepő, hosszú évek óta általános, hogy egyre csökken az érdeklődés ez iránt a gazdálkodói forma iránt. Míg 2000 végén még mintegy 480 ezer működő egyéni vállalkozót tartott nyilván az APEH, addig tavaly év végén már kevesebb mint négyszázezren voltak – közülük egyébként nem nyújt be mind bevallást, vagyis a feldolgozott bevallási adatok még kevesebb vállalkozótól származnak. A KSH adatai szerint egyébként tavaly az első negyedévben több százezerrel nőtt a számuk, ám ez csalóka: az őstermelőknek ugyanis regisztráltatniuk kellett magukat, ám ettől még nem tartoznak az egyéni vállalkozókról szóló törvény hatálya alá, csak kaptak egy adószámot.

A nagyságrendileg 400 ezres vállalkozói körön belül is érdemes különbségeket tenni: több mint negyvenezren evások, 190 ezren pedig alanyi adómentességet választottak, vagyis éves bevételük nem éri el a négymillió forintot. Más aspektus szerint: 140 ezer mindössze a főállású egyéni vállalkozó, 62 ezer körül alakul a nyugdíjas egyéni vállalkozók száma, a többi munkaviszony mellett működteti vállalkozását. Az összes vállalkozó közül tavaly 150 ezren könyveltek el nyereséget, 77 ezren veszteséget.

Forrás: Napi Online


Kapcsolódó cikkek

2023. június 6.

Emlékérmét bocsátott ki az MNB Neumann János tiszteletére

Neumann János születésének 120. évfordulója alkalmából a Magyar Nemzeti Bank (MNB) 3 ezer forint névértékű színesfém emlékérmét bocsátott ki kedden, tisztelegve a világhírű magyar matematikus előtt – tájékoztatott az MNB kedden

2023. június 6.

Értékké válik a személyes adat a vásárlók számára

Az online megoldások térnyerése tudatosabbá tette a vásárlókat, akik ma már legszívesebben csak akkor adnák meg a személyes adataikat, ha valódi kedvezményeket kapnak cserébe – derül ki az EY 21.000 fogyasztó körében végzett nemzetközi felméréséből.