GDPR: ennyi lehet az adatvédelmi bírság


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Nyilvános a GDPR alapján kiszabható közigazgatási bírságról szóló iránymutatás – írja az adatvedelmirendelet.hu.


A 29-es munkacsoport közzétette WP253 számú iránymutatását a GDPR alapján kiszabható közigazgatási bírsággal kapcsolatosan.

A bírság kiszabásának alapelvei

  1. A rendelet megsértése esetén „azonos szankciókat” kell kiszabni.

  2. A felügyeleti hatóságok által választott valamennyi korrekciós intézkedéshez hasonlóan a közigazgatási bírságoknak „hatékonynak, arányosnak és visszatartó erejűnek” kell lenniük.

  3. Az illetékes felügyeleti hatóság „minden egyes esetben” értékelést végez.

  4. A közigazgatási bírságok harmonizált megközelítése az adatvédelem területén aktív részvételt és információcserét feltételez a felügyeleti hatóságok részéről, illetve között.

A munkacsoport szerint a “lényeg, hogy a bírságokat ne végső lehetőségnek tekintsék, és ne riadjanak vissza a bírságok kiszabásától”.

Mérlegelési lehetőség, a bírság összege

A bírság helyett megrovás is alkalmazható, a hatóság mérlegeli, hogy szükséges-e a bírság kiszabása.

A bírság mértékének meghatározása során figyelembe kell venni:

  • az érintettek számát;

  • az adatkezelés célját;

  • az érintettek által elszenvedett kárt;

  • a jogsértés időtartamát;

  • annak szándékos vagy gondatlan jellegét;

  • a kár enyhítése érdekében megtett intézkedéseket;

  • az adatkezelő és adatfeldolgozó felelősségét, a “tőle elvárhatóság” elvének való megfelelést;

  • a szakmai “legjobb gyakorlatok”-tól való eltérés mértékét;

  • a korábban elkövetett jogsértéseket;

  • a hatósággal való együttműködés minőségét;

  • a jogsértéssel érintett adat különleges jellegét, közvetett vagy közvetlen azonosíthatóságát, titkosítását;

  • az eset hatóság általi tudomásszerzését (az adatkezelő vagy panaszos jelentette);

  • a jogsértés következményeként szerzett pénzügyi hasznot vagy elkerült veszteséget;

  • egyéb tényezőket.

Az iránymutatás elolvasható PDF formátumban itt.

[htmlbox gdpr_komm]

 

 


Kapcsolódó cikkek

2024. május 17.

Így működnek majd a távfelügyelt boltok

A közelmúltban jelentették be, hogy rövidesen Magyarországon is elindulnak az első úgynevezett „hibrid” boltok, melyek nappal a ma ismert formában, a megszokott nyitvatartási időn kívül pedig személyzet nélküli üzemmódban várják a vásárlókat. A lehetőség technikai feltételeiről, illetve a használatának módjáról a megoldást fejlesztő Laurel Kft. május 15-i retailkonferenciáján közöltek részleteket.

2024. május 17.

Mi lesz a nyaralásokkal 2024-ben?

Nagyjából két évvel a koronavírus-járvány okozta sokk után úgy tűnik, mostanra újra megjött a magyarok utazási kedve, sőt új dimenzióba lépett. Az Everguest megbízásából készített friss Tárki – kutatás szerint az idén a magyarok több mint harmada (34%) tervezi, hogy részt vesz hosszabb-rövidebb utazáson, az elmúlt évhez képest bővül az utazást tervezők aránya. Az idén a magyarok több mint háromnegyede tervezi, hogy időt tölt a Balatonnál, a fővárost is évről évre egyre többen választanák. A válaszadók többsége azonban aggodalommal tekint a folyamatosan emelkedő árakra, ami továbbra is komoly kihívást jelent a belföldi turizmus számára.

2024. május 17.

Fontos transzferár-kötelezettségek és határidők | A pénz beszél

Május 31-ig kell elkészíteniük a társasági adóbevallásukat a naptári éves adózóknak. Azon cégek esetében, amelyek kapcsolt ügyleteket is bonyolítottak az adóévben, transzferár-nyilvántartás készítési, valamint transzferár-adatszolgáltatási kötelezettség is felmerülhet. Összefoglaljuk a legfontosabb teendőket.