Vitában áll az EU és a Facebook


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Történtek előrelépések, a vizsgált közösségi médiavállalatok közül kettő, a Facebook és a Twitter működése azonban továbbra sem felel meg teljes mértékben az uniós fogyasztóvédelmi szabályoknak – közölte az Európai Bizottság.


A brüsszeli testület tavaly márciusban felszólította a Facebookot, a Twittert és a Google+-t, hogy mihamarabb hozzák összhangba működésüket az uniós előírásokkal a felhasználók megtévesztésének visszaszorítása érdekében, és az érintett cégek most tették közzé módosított szolgáltatási feltételeiket.

A bizottság értékelése szerint a Google+ javaslatai láthatólag összhangban vannak a fogyasztóvédelmi hatóságok kéréseivel, viszont a Facebook, és különösképpen a Twitter csak részben foglalkozott a felelősségi kérdés, illetve a tartalomeltávolításról vagy szerződés-megszüntetésről szóló tájékoztatás módjának problémáival.

Mint írták, a jogellenes tartalmak bejelentésére és törlésének kérésére használt eljárást illetően eszközölt változtatások nem elegendőek.

Miközben a Google+ szabályzatot hozott létre és határidőt állapított meg a kérések kezelésére, a Facebook és a Twitter mindössze annyit vállalt, hogy biztosítani fognak egy email-címet a jogsértések bejelentésére, de nem vállaltak kötelezettséget arra, hogy e kéréseket meghatározott határidőn belül kezelik.

Kiemelték, az uniós felhasználókat nem fogják kötelezni arra, hogy lemondjanak az őket kötelezően megillető fogyasztóvédelmi jogokról, például online vásárlásnál az elálláshoz való jogról, és az Egyesült Államok helyett panaszaikat Európában nyújthatják majd be.

„Örülök, hogy az uniós szabályok végrehajtását biztosító eljárás meghozta gyümölcsét, mivel néhány vállalat már dolgozik rajta, hogy platformjait biztonságosabbá tegye a fogyasztók számára. Ugyanakkor elfogadhatatlan, hogy a folyamat még most sem zárult le, és ilyen sok ideig tart” – közölte Vera Jourová fogyasztópolitikáért is felelős uniós biztos. „Az uniós fogyasztói jogokat meg kell becsülni és amennyiben a vállalatok nem működnek együtt, szankciókkal kell számolniuk” – tette hozzá.

(MTI)

[htmlbox Fogyasztói_adásvétel]

 

 


Kapcsolódó cikkek

2024. május 17.

Így működnek majd a távfelügyelt boltok

A közelmúltban jelentették be, hogy rövidesen Magyarországon is elindulnak az első úgynevezett „hibrid” boltok, melyek nappal a ma ismert formában, a megszokott nyitvatartási időn kívül pedig személyzet nélküli üzemmódban várják a vásárlókat. A lehetőség technikai feltételeiről, illetve a használatának módjáról a megoldást fejlesztő Laurel Kft. május 15-i retailkonferenciáján közöltek részleteket.

2024. május 17.

Mi lesz a nyaralásokkal 2024-ben?

Nagyjából két évvel a koronavírus-járvány okozta sokk után úgy tűnik, mostanra újra megjött a magyarok utazási kedve, sőt új dimenzióba lépett. Az Everguest megbízásából készített friss Tárki – kutatás szerint az idén a magyarok több mint harmada (34%) tervezi, hogy részt vesz hosszabb-rövidebb utazáson, az elmúlt évhez képest bővül az utazást tervezők aránya. Az idén a magyarok több mint háromnegyede tervezi, hogy időt tölt a Balatonnál, a fővárost is évről évre egyre többen választanák. A válaszadók többsége azonban aggodalommal tekint a folyamatosan emelkedő árakra, ami továbbra is komoly kihívást jelent a belföldi turizmus számára.

2024. május 17.

Fontos transzferár-kötelezettségek és határidők | A pénz beszél

Május 31-ig kell elkészíteniük a társasági adóbevallásukat a naptári éves adózóknak. Azon cégek esetében, amelyek kapcsolt ügyleteket is bonyolítottak az adóévben, transzferár-nyilvántartás készítési, valamint transzferár-adatszolgáltatási kötelezettség is felmerülhet. Összefoglaljuk a legfontosabb teendőket.