Infografika: felpörög az online ajándékvadászat


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Idén átlagosan 30 500 forintot szánnak a karácsonyra a magyar internetezők, derül ki az Árukereső.hu megbízásából a GKI Digital által készített kutatásból. Fekete pénteki infografika.


Az online kereskedelemtérnyerését mi sem mutatja jobban, hogy az internetezők karácsonyi ajándékaikat már elsősorban webáruházakból rendelik.A tavalyi évhez képes tidén 12 százalékkal több ajándék kerülhet a webáruházak „polcairól” a karácsonyfa alá.

Fejlődik az online kereskedelem

Az Árukereső.hu immáron 3. éve vizsgálja az internetezők karácsonyi ajándékvásárlási terveit. A megkérdezett 1700 ember többsége, elkerülve a sorban állást online tervez ajándékot vásárolni. Ráadásul – köszönhetően az olyan egyre nagyobb népszerűségnek örvendő ünnepi akciónak, mint a Fekete Péntek – a vásárlók már tudatosan, november elejétőlelkezdhetik az ajándékok beszerzését.

Átlagosan 5 embernek veszünk karácsonyi ajándékot

A megkérdezett internetezők idén átlagosan 5 embernek terveznek ajándékot vásárolni, közülük is a többség a szűk család részére. A tavalyi évhez képest idén az ajándékokra szánt teljes összeg ajándékozónkként várhatóan 10%-kal lesz magasabb, azaz: ~30 500 Ft.

 

Az ajándékok értékét vizsgálva, a tavalyi évhez hasonlóan, idén karácsonykor is szűk családi körben lesz a legnagyobb értékűajándékbontás. Az ünnep közeledtével az internetezők átlagosan 3-4 közeli családtagjuk megajándékozását tervezik, összesen több mint 25 ezer forint értékben.

A legközelebbi családtagok (gyerekek, szülők, testvérek) ajándékaira szánt fejenkénti összegmeghaladhatja a 6 ezer forintot. A legkevesebbet a munkatársakra szánják az internetezők, itt az ajándék átlagos értéke 2500 Ft körül alakul.

Az ajándékozási tervek ugrásszerűen lecsökkenneka családi kötelékek lazulásával, alig minden 5. internetező tervez valamilyenmeglepetéssel készülni távolabbi rokonai számára. Közelebb álló barátainak pedig már csak minden 8., míg egyéb ismerőseinek, munkatársainakaz internetezők alig 10%-a tervezajándékot vásárolni.

Az ajándék kiválasztásánál minden forint számít!

Az internetes vásárlás élménye egyre fontosabbá válik az online vásárlók számára, ezért a vásárlók döntését nemcsak a webáruházak és kínálatuk közti választás, hanem az azt megelőző „keresési” eredmények is befolyásolják.

A megfelelő karácsonyi ajándék és a vásárlás helyének kiválasztásában élen járnak az ár-összehasonlító oldalak, melyek idén az online tájékozódás elsődleges támpontját jelentikaz internetes keresők (pl. Google, Bing stb.) és a különböző webáruházak kínálatát megelőzve.

A karácsonyi ajándékok online beszerzése előtt, az online vásárlók már tudatosan válogatnak a webáruházak ajánlatai között. A legfontosabb szempont továbbra is az ár, de egyre erősebben jelen van a szempontok között a kiszemelt webáruház megbízhatósága és számos minőségi, kényelmi szempont is komoly szerepet játszik az online vásárlás helyének meghatározásában. Ilyen például a szállítási- és átvételi módok közti választás lehetősége, az ár-összehasonlító oldalak találatai, a választék nagysága, a termékvélemények, vagy épp az, hogy a termék a rendelés idejében raktárkészleten van-e.

Mely termékkörök esetén számíthatnak a boltok karácsonyi rohamra?

Bár karácsonykor évről évre felbukkannak a csak az adott évre jellemző slágertermékek, a teljes internetező lakosság körében idén is a „klasszikusnak számító” ruházati cikkek, könyvek, szépségápolási termékek, kozmetikumok, valamint a játékok jelentik az elsődleges ajándékötletet.

A szűk családban népszerűek lesznek idén is a szórakoztató és egyéb elektronikai, valamint a lakásfelszerelési, barkács cikkek is. E termékkörök vásárlása még a tág család megajándékozását tervezők körében is megfigyelhető, azonban a családi kapocs gyengülésével már többnyire a kisebb értékben is megvásárolható tárgyak, azaz a könyv és egyéb szépségápolási termékek lesznek a favoritok.


Kapcsolódó cikkek

2024. május 16.

2024-ben már nem elég egy-egy marketing eszközben gondolkodni

Mások mellett Balogh Levente, a Szentkirályi ásványvíz alapítója, Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, Sárospataki Albert, a Billingo vezérigazgatója és Huszár Viktor, a Teqball társalapítója is előadást tart az idei Maximum Web és Marketing Konferencián, ahol a résztvevő vállalkozók elsősorban a sikeres cégvezetés és online működés megvalósításához gyűjthetnek hasznos tudást a leghitelesebb példaképektől.