Ingyenes túravezetőt ad a magyar startup


A túravezető alkalmazás célja, hogy a turisztikában magyar cégként először, mesterséges intelligencia segítségével kínálja a legteljesebb élményt az utazók számára. Ne csak egy-egy város jól ismert nevezetességeit mutassa be, hanem érdekes történetekkel, titkokkal és különleges tartalmakkal gazdagítsa az utazási élményt.

Az elmúlt év tesztidőszaka után jelentős újításokkal jelentkezik a Wingman 2.0, az új felhasználók a regisztrációval egyidőben 15 ingyenes kreditet kapnak, amelyeket azonnal túrák vásárlására és megosztására használhatnak fel.

„A frissített funkciók célja, hogy a felhasználók az alapvető információk mellett, mélyebb betekintést is nyerjenek az adott desztináció történetébe és kultúrájába. Az alkalmazás folyamatos fejlesztésével arra törekszünk, hogy mindenki számára egyedi és személyre szabott élményt nyújtsunk, ami különlegessé teszi az utazás minden pillanatát” – fogalmazott a Wingman vezető projektmenedzsere.

Az alkalmazás valós idejű útvonaltervezéssel kíséri az utazókat, bemutatja a nevezetességeket, miközben például útbaigazítást ad arról is, hogy a turisták hol találhatnak legközelebb étkezési lehetőségeket, vizet, parkolóhelyet, mire kell figyelniük az adott környéken. Az utazási asszisztens pedig azonnal válaszol a hirtelen felmerülő kérdésekre.

„A Wingman-ban a mesterséges intelligenciának köszönhetően széles hanglistából választhatnak a felhasználók, mindig az adott túrához leginkább illő stílusú beszélő kalauzolja őket. Jessica, egy kellemes hangú fiatal amerikai lány, a vidámabb tematikájú túrákhoz, míg a barátságos Liam, a történelmi túrákhoz lehet tökéletes választás. Az applikáció az amerikai akcentust preferálja, mert a tapasztalatok szerint a nem angol anyanyelvűeknek ez a legérthetőbb. Az AI a jövőben a Wingman többnyelvű fordításában is segíteni fog” – magyarázta a cég vezető projektmenedzsere.

Városi legendák

Kun Kitti hozzátette, hogy az alkalmazásban egyelőre főként európai városok érhetőek el, de a kínálat folyamatosan bővül.

A Wingman-nel utazók megtudhatják például, hogy

 Lisszabont szinte a földdel tette egyenlővé az 1755-ös nagy földrengés, de a csodával határos módon a természeti katasztrófa megkímélte az Alfama negyedet, ahol a látogatók ma is felkereshetik a bájos, szűk utcákat, bepillantást nyerhetnek a portugál főváros egykori életébe,

– a barcelonai Güell park, Antoni Gaudi egyik legismertebb remeke eredetileg lakásprojektnek, nem parknak készült, de a beruházás teljes kudarcot vallott, senki nem akart odaköltözni, olyan messze volt a városközponttól,

– az olaszországi Toszkánában fekvő, tornyairól híres San Gimignano-ban, a lelkes Assassin’s Creed-játékosok már ismerősként kereshetik fel a hírhedt Ördögtornyot,

 Koppenhágának van egy autonóm negyede, Christiania, amely saját egyedi szabályai szerint működik. A közösségükben például nem ajánlott a futás, mert az szükségtelen pánikot kelthet a lakosság körében.

– Londonban, az egykor az Arsenal Futball Club otthonaként működő Highbury ma már lakóparkként működik, az épületben 650 lakást alakítottak ki.

Útitárs a telefonon

„Az interneten rengeteg információ elérhető, de sok utazó nem rendelkezik elegendő tapasztalattal vagy idővel ahhoz, hogy mindent alaposan felderítsen és megszervezzen, mielőtt útra kel” – idézte fel az applikáció indításának ötletét Kun Kitti. „Számukra lehet óriási segítség, a mobiltelefonjukon őket kísérő idegenvezető. Többet azoknak sem kell egyedül utazniuk, akik partner nélkül vágtak volna neki egy-egy kalandnak, mert a Wingman mint egy kellemes útitárs, végigkalauzolja őket például a párizsi Champs-Élysée-n, ahol egy croissannal a kézben és a temérdek infóval a fülben garantáltan szerelembe eshetnek Párizzsal és talán a nagy Ő-vel is.”

Az alkalmazás Androidon és iOS-en egyaránt elérhető, a letöltés után QR-kód segítségével az együtt utazó családtagok akár azonnal megoszthatják egymással a legfoglalt túrát, amely magyarul is elérhető.

A Wingman vezető projektmenedzsere beszámolt arról is, hogy az applikáció októberben egy új platformmal is bővül, amely túravezetők számára teszi majd lehetővé, hogy saját tartalmakat hozzanak létre. Ez a rendszer különösen vonzó lehet bloggerek, utazási influencerek és akár turisztikai szakemberek számára is, akik szeretnék megosztani történeteiket és útmutatóikat a nagyközönséggel.


Kapcsolódó cikkek

2024. november 21.

Megszületett a bérmegállapodás, jövőre 9 százalékkal nő a minimálbér

Megszületett a hároméves bérmegállapodás: jövőre kilenc, két év múlva tizenhárom, három év múlva pedig tizennégy százalékkal nő a minimálbér – jelentette be a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkára csütörtökön Miskolcon.

2024. november 21.

Deloitte: A Z generáció a biztosítási piacon is mást akar

A Z generáció új kihívások elé állítja az európai biztosítási piacot. Ők a digitális technológiák fejlődése, a gazdasági bizonytalanságok és a környezeti válságok hatására másfajta hozzáállással viszonyulnak a pénzügyi és biztosítási termékekhez. Amellett, hogy elsősorban a személyre szabott és kisebb biztosítási termékeket keresik, a családi és baráti kapcsolatokon alapuló bizalom is meghatározó szerepet kap döntéseikben – derül ki a Deloitte friss, kilenc európai országra kiterjedő kutatásából. A magyar fiatalok, külhoni társaikhoz hasonlóan a megszokott biztosítási termékek helyett inkább digitális megoldásokat és környezettudatos szolgáltatókat keresnek, miközben elvárják a rugalmas és átlátható szolgáltatásokat és termékeket. A biztosítók számára óriási a feladat, hogy alkalmazkodjanak a változó igényekhez és hosszú távú kapcsolatokat építsenek a jövő generációjával.

2024. november 20.

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.