Jelentősen nőtt a CIG Pannónia adózott eredménye


A CIG Pannónia Életbiztosító Nyrt. konszolidált adózott eredménye 2338 millió forint volt az idei első három negyedévben, ami 252 százalékkal magasabb a tavaly ugyanebben az időszakban elért, IFRS 17 szerinti eredményhez képest – tette közzé a társaság a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján szerdán.

A CIG Pannónia felhívta a figyelmet, hogy a jelentés a jogszabályi kötelezettségnek megfelelően az IFRS 17 standardok szerint készült el, a csoport az új számviteli módszertant a 2023. január 1-jével kezdődő üzleti évre alkalmazza először.

A társaság kiemelte: az adózott eredmény annak ellenére érte el ezt a mértéket, hogy az IFRS 17 áttérés miatti tőkenövekedés következtében egyszeri, 475 millió forintos társasági adófizetési kötelezettsége keletkezett, valamint a 2022. július 1-től bevezetett extraprofit adónak 502 millió forintos hatása volt.

A díjbevétel növekedés motorjai továbbra is a hitelfedezeti (3,8 milliárd forint növekedés) és a vállalati vagyonbiztosítási (1,7 milliárd forint növekedés) szolgáltatásaik voltak.

Közölték: 2023 harmadik negyedévében is folytatódott díjbevételek dinamikus növekedése, a mértéke 42 százalék volt, így az ebben az évben már harmadszor haladja meg a 10 milliárd forintot.

A jelentés szerint a biztosító tőkehelyzete stabil, tőkemegfelelési mutatója 215 százalék. A CIG Pannónia Életbiztosító Nyrt. részvényeivel a BÉT prémium kategóriájában kereskednek. Kedden a papír 278 forinton zárt, az elmúlt egy évben a részvények legalacsonyabb ára 220 forint, a legmagasabb 340 forint volt.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. november 21.

Megszületett a bérmegállapodás, jövőre 9 százalékkal nő a minimálbér

Megszületett a hároméves bérmegállapodás: jövőre kilenc, két év múlva tizenhárom, három év múlva pedig tizennégy százalékkal nő a minimálbér – jelentette be a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkára csütörtökön Miskolcon.

2024. november 21.

Deloitte: A Z generáció a biztosítási piacon is mást akar

A Z generáció új kihívások elé állítja az európai biztosítási piacot. Ők a digitális technológiák fejlődése, a gazdasági bizonytalanságok és a környezeti válságok hatására másfajta hozzáállással viszonyulnak a pénzügyi és biztosítási termékekhez. Amellett, hogy elsősorban a személyre szabott és kisebb biztosítási termékeket keresik, a családi és baráti kapcsolatokon alapuló bizalom is meghatározó szerepet kap döntéseikben – derül ki a Deloitte friss, kilenc európai országra kiterjedő kutatásából. A magyar fiatalok, külhoni társaikhoz hasonlóan a megszokott biztosítási termékek helyett inkább digitális megoldásokat és környezettudatos szolgáltatókat keresnek, miközben elvárják a rugalmas és átlátható szolgáltatásokat és termékeket. A biztosítók számára óriási a feladat, hogy alkalmazkodjanak a változó igényekhez és hosszú távú kapcsolatokat építsenek a jövő generációjával.

2024. november 20.

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.