Készpénzben fizetjük az online rendeléseket


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Még mindig a készpénz a legnépszerűbb fizetési eszköz a magyar online vásárlók körében, 84 százalékuk leginkább utánvéttel, készpénzben szeret fizetni annak ellenére, hogy a webáruházak átlagosan négyféle fizetési lehetőséget kínálnak – derül ki a GKI Digital és az Árukereső mintegy 3200 webáruház bevonásával készült közös felméréséből.

Tavaly a magyar vásárlók több mint 38 milliószor rendeltek online áruházakban. Az áruk ellenértékének kiegyenlítésekor nagyon magas, több mint 74 százalék az utólagos fizetések aránya, és ezen belül is a készpénzes fizetés dominál mind a személyesen átvett, mind a házhoz szállított termékek esetében. Összességében az online rendelések 55 százaléka készpénzes, míg a rendelések 19 százalékát fizetik bankkártyával az átvételkor.

Az online bankkártyás fizetési lehetőség a webáruházak 63 százalékánál elérhető, az ilyen típusú fizetési tranzakciók aránya 2018-ban elérte a 20 százalékot, ami 5 százalékos bővülés az egy évvel korábbihoz képest. A banki átutalásos fizetések aránya kevesebb, mint 5 százalékot tesz ki.

A felmérés arra is rámutatott, hogy terjednek az online igényelhető hitelek is, a magyar online vásárlók tavaly a rendelések 1,3 százalékánál igényeltek online áruhitelt, legtöbbször mobiltelefon, TV, vagy nagy háztartási gép vásárlásakor. Az idén csaknem 200 hazai webáruház tervezi az áruhiteles fizetés bevezetését.

A felmérés készítői szerint az utánvét és a készpénz online piaci dominanciáján a várhatóan 2020 tavaszán induló azonnali banki fizetési rendszer sem fog drasztikusan változtatni, de hosszú távon mindenképpen felgyorsíthatja a készpénzkímélő megoldások elterjedését. A megkérdezett e-kereskedők többsége (60 százaléka) nyitott és bizakodó a megoldás piaci lehetőségeit illetően, elsősorban likviditási szempontok miatt. Az utánvétes tranzakciók több mint fele ugyanis a webáruházak logisztikai partnerein megy keresztül, és a kereskedőknek a kézbesítést követően még várniuk kell néhány napot mire a pénzükhöz jutnak. Az azonnali fizetéssel működő megoldások ezzel szemben úgy tudnának a vásárlók számára továbbra is utánvétesek maradni, hogy közben a kereskedők az áru átadásakor, azonnal hozzájuthatnak annak ellenértékéhez.

A GKI Digital és az Árukereső arra is felhívja a figyelmet, hogy a meghatározó külföldi webáruházak – például az Amazon és az Aliexpress – nem adnak lehetőséget az utánvétre, és azok a magyar vásárlók, akik belföldön továbbra is utánvéttel vásárolnak, külföldi rendeléseiknél hajlandóak kártyával fizetni, pusztán azért, mert nincs más választásuk.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 10.

Növekszik a kínai vállalkozások jelenléte Magyarországon.

Magyarországon nőtt a kínai vállalkozások száma 2023-ban: az OPTEN legfrissebb adatai szerint közel 600 kínai tulajdonnal rendelkező cég működik hazánkban. Az árbevétel több mint háromszorosára nőtt a legutolsó elérhető pénzügyi adatok alapján, míg a feldolgozóipar és az építőipar egyre meghatározóbb szerepet játszik a kínai cégek tevékenységében.

2024. május 10.

Az üzemanyagok és az élelmiszerek gyorsították az inflációt áprilisban

Az éves fogyasztóiár-index áprilisban 0,1 százalékponttal emelkedett az előző hónaphoz képest. Az üzemanyagok 0,3 százalékponttal, az élelmiszerek 0,2 százalékponttal járultak hozzá az infláció emelkedéséhez, amelyet részben ellensúlyozott az iparcikkek 0,3 százalékpont erejű inflációt csökkentő hatása – állapította meg a legfrissebb statisztikai adatokhoz fűzött pénteki elemzésében a Magyar Nemzeti Bank (MNB).