Kisvállalkozók tömege kerülhet bajba a Google Analytics átalakulása miatt


A sokak által eddig használt Universal Analytics július 1-től fokozatosan elérhetetlenné válik, így mindenkinek át kell térnie a Google Analytics 4 rendszerre. Gál Kristóf, a Klikkmarketing tulajdonosa szerint ez jó hír a felhasználók számára, hiszen jobban célzott hirdetésekkel találkozhatnak a jövőben, azok a kisvállalkozók viszont, akik nem frissítenek időben, bármelyik pillanatban azt tapasztalhatják, hogy leálltak a mérései. Ez pedig kockázatos, mert a hirdetési rendszerek nem tudnak majd mire optimalizálni.

Köztudott, hogy minden weboldalba úgynevezett mérési azonosítókat lehet beépíteni, amivel az adott honlap tulajdonosa pontos képet kaphat arról, mekkora volt az oldal látogatottsága, az ott lévő felhasználók milyen tevékenységet végeztek, mennyi időt töltöttek el ott, milyen konverziós célokat értek el.Gál Kristóf vállalkozófejlesztő szakember kiemelte, a mérőkódokkal azt is le lehet mérni, hogy az online marketing mennyire térül meg, hol vannak esetleg azok a metszetek, ahol érdemes további fejlesztéseket végezni.Mint mondta, az egyik legnépszerűbb webanalitikai eszköz, a Google Analytics, új fejezetet nyitott a negyedik generáció, a GA4 bevezetésével. Ez a következő generációs webanalitikai platform új lehetőségeket kínál az üzleti szereplőknek adataik elemzésében és a felhasználói élmény javításában.„A Google Analytics átállását az átlagemberek a saját bőrükön is érezhetik, hiszen relevánsabb hirdetések jelenhetnek meg számukra az online térben. Ennek az oka, hogy a GA4 a korábbinál jobban össze tudja fogni nemcsak a Google összes területét a keresésektől a Gmailen át, hanem a YouTube-ot is, ami így a hirdetési rendszerekkel sokkal kompatibilisebbé válik” – magyarázta a közel 100 hazai vállalkozás Analytics fiókját kezelő Klikkmarketing tulajdonosa.Szempillantás alatt bajba kerülhet bárkiGál Kristóf kérdésre válaszolva közölte, a vállalkozóknak mostantól egy sokkal pontosabb mérési rendszer lesz a kezében, sokkal jobban fogják látni az adatokat, hiszen a technológia teljesen más, mert eseményeket mér a Google, ami sokkal pontosabb eredményeket fog hozni.A GA4 átállásra legkésőbb 2023. június 30-ig volt lehetőség, igaz, a tapasztalatok azt mutatják, hogy a korábbi UA tulajdonokhoz is hozzá lehet férni, azok tiltását egyelőre a tengerentúlon kezdte el a Google. De ezzel együtt sem szabad félvállról venni az új fejlesztést.„Aki még nem frissített, az bármelyik pillanatban azt veheti észre, hogy megálltak a mérései. Innentől a hirdetések is vaktában futhatnak, mert semmire nem tud optimalizálni a rendszer. A kieső időszakot nem lehet majd pótolni, tehát hiába áll át valaki egyetlen nap alatt például szeptemberben a GA4-re, az elveszít három hónapot és komoly lépéshátrányba kerülhet ezáltal a konkurenciával szemben is” – figyelmeztetett.A Klikkmarketing tulajdonosa hozzátette, mivel csak Magyarországon közel egymillió domaint tartanak nyilván, így kisvállalkozók tömegei kerülhetnek bajba, akár több százezres nagyságrendben is, ha nem lépnek időben.

Forrás: Klikkmarketing sajtóanyaga


Kapcsolódó cikkek

2024. május 17.

Így működnek majd a távfelügyelt boltok

A közelmúltban jelentették be, hogy rövidesen Magyarországon is elindulnak az első úgynevezett „hibrid” boltok, melyek nappal a ma ismert formában, a megszokott nyitvatartási időn kívül pedig személyzet nélküli üzemmódban várják a vásárlókat. A lehetőség technikai feltételeiről, illetve a használatának módjáról a megoldást fejlesztő Laurel Kft. május 15-i retailkonferenciáján közöltek részleteket.

2024. május 17.

Mi lesz a nyaralásokkal 2024-ben?

Nagyjából két évvel a koronavírus-járvány okozta sokk után úgy tűnik, mostanra újra megjött a magyarok utazási kedve, sőt új dimenzióba lépett. Az Everguest megbízásából készített friss Tárki – kutatás szerint az idén a magyarok több mint harmada (34%) tervezi, hogy részt vesz hosszabb-rövidebb utazáson, az elmúlt évhez képest bővül az utazást tervezők aránya. Az idén a magyarok több mint háromnegyede tervezi, hogy időt tölt a Balatonnál, a fővárost is évről évre egyre többen választanák. A válaszadók többsége azonban aggodalommal tekint a folyamatosan emelkedő árakra, ami továbbra is komoly kihívást jelent a belföldi turizmus számára.

2024. május 17.

Fontos transzferár-kötelezettségek és határidők | A pénz beszél

Május 31-ig kell elkészíteniük a társasági adóbevallásukat a naptári éves adózóknak. Azon cégek esetében, amelyek kapcsolt ügyleteket is bonyolítottak az adóévben, transzferár-nyilvántartás készítési, valamint transzferár-adatszolgáltatási kötelezettség is felmerülhet. Összefoglaljuk a legfontosabb teendőket.