Lassan, de biztosan fejlődik a pénzügyi tudatosság egy felmérés szerint


Lassan, de biztosan fejlődik a pénzügyi tudatosság Magyarországon, az öngondoskodás javulását számos eszközzel lehet még ösztönözni – közölte kedden az Aranykor Önkéntes Nyugdíjpénztár.

Felmérésük alapján pénzügyi szempontból a negyvenes éveikben járók a legtudatosabbak, ugyanis hosszú távú befektetési céljaik vannak, a kiadásaikat alaposan megtervezik, szemléletüket a gyermekeiknek is továbbadják. Ők rendelkeznek egyúttal a legnagyobb arányban nyugdíj-megtakarításokkal is. A 40 és 50 év közöttiek 36 százaléka takarékoskodik ilyen céllal, miközben más korosztályokban a 30 százalékot sem éri el ez az arány.

Leginkább a negyvenesekre jellemző a kiadások rendszeresen megtervezése is, 81 százalékuk nyilatkozott így. A felesleges kiadások mérséklésében ugyanakkor az 50 és 60 év közöttiek jobban teljesítenek, a visszajelzések szerint a fiatalabb korban kevésbé korlátozzák magukat az emberek. A felesleges kiadások leggyakrabban impulzusvásárlást, élvezeti cikkeket, el nem fogyasztott élelmiszereket jelentenek, mérséklésük sokat számítana a pénzügyi tudatosság javításában is – írták.

A közlemény szerint más eszközökkel is lehet még javítani a helyzeten, és az önkéntes pénztári befizetésekről, az igénybe vehető kedvezményekről is gyakran hiányosak az ismeretek. Sokan gondolják például bonyolultnak a befizetések utáni adóvisszaigénylés folyamatát, majdnem 40 százalék pedig még mindig nem is tud erről a lehetőségről – tették hozzá. A kutatás november első felében készült 1190 fő megkérdezésével. Az eredmény reprezentatív a 16 és 59 éves, okostelefonnal rendelkező lakosságra nézve kor, nem, végzettség, lakóhely típusa és helye alapján.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. november 29.

Siemens: adathiány akadályozza a vállalatok dekarbonizációját

A 13 ország és hét iparág összesen 650 felsővezetőjével készített felmérésen alapuló Siemens-kutatás azt vizsgálta, hogy a digitalizáció, az adathasználat, valamint a technológiai innovációk adaptációja hogyan járul hozzá a vállalatok karbonlábnyomának csökkentéséhez, illetve hogyan térülnek meg ezek a fejlesztések mind fenntarthatósági, mind üzleti szempontból.

2024. november 28.

NGM: kimagaslóak eredmények a hazai turizmusban

Magyarország turisztikai vonzerejének folyamatos erősödését tükrözi, hogy 2024 októberében közel 1,5 millió vendég érkezett a hazai szálláshelyekre, ami 15 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A vendégek októberben összesen több mint 3,4 millió vendégéjszakát töltöttek hazánkban, ami 8,5 százalékkal múlta felül a tavalyi eredményeket – hívta fel a figyelmet a legfrissebb idegenforgalmi statisztikához fűzött kommentárjában a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM).